Tesla Battery Day był aż gęsty od zapowiedzi i opisów inicjatyw, których podjął się kalifornijski producent. Mówiono o jeszcze tańszym samochodzie elektrycznym, prawdopodobnie konkurencie VW ID.3, dostępnej do zamawiania Tesli Model S Plaid, optymalizacji produkcji ogniw i baterii czy krzemowych anodach.

Battery Day w skrócie

Poniższy opis zawiera najważniejsze punkty poruszone podczas prezentacji. Niektóre z nich zostaną opisane w osobnych artykułach, o ile pozwoli na to ilość przedstawionego materiału:

  • będą nowe ogniwa 80×46 milimetrów (4680), 46 milimetrów ma być optymalną średnicą,
  • Tesla Model S Plaid jest już dostępna w konfiguratorze,
  • cena Tesli Model S Plaid w Polsce to 609 990 zł, dostawy w roku 2021,
  • proces produkcji ogniw został w całości prześledzony i zostanie zoptymalizowany,
  • koszt ogniw spadnie o 56, a docelowo nawet o 69 procent w stosunku do obecnego (dziś świat dąży do 100 dolarów/kWh),
  • nowe ogniwa produkowane w nowej fabryce,
  • nowe ogniwa będą wykorzystywać krzemową anodę,
  • nie wygląda na to, żeby nowe ogniwa były już stosowane,
  • lepsze zasięgi z ogniw LFP,
  • Tesla rozpoczęła wydobycie litu,
  • producent szacuje, że w samej Nevadzie jest go tyle, żeby wszystkie samochody w Stanach Zjednoczonych były elektryczne,
  • Tesla zaprojektowała nowy, własny stop aluminium, żeby nie odkształcał się w trakcie odlewania,
  • nowe baterie będą bezmodułowe,
  • powstanie tania Tesla dostępna w cenie 25 tysięcy dolarów, za 3 lata,
  • gęstość energii w nowych ogniwach ma przekroczyć 0,4 kWh/kg,
  • ponad 0,5 miliona zamówień na Cybertrucka, „przy 600 tys. przestali liczyć”,
  • dla innych krajów Cybertruck będzie mniejszy,
  • V2G nie jest opcją w domach, w Roadsterze nikt nie korzystał,
  • Tesla chce produkować 100 GWh ogniw w 2022 roku, 3 TWh (3 000 GWh) do roku 2030.
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 4.9]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: