SK Innovation podpisało list intencyjny z firmą Solid Power, startupem pracującym nad ogniwami solid-state. Szybkiej komercjalizacji produktu z tego nie będzie, ale następna firma dostarczająca baterie dla przemysłu motoryzacyjnego poważnie wchodzi w zagadnienie. Robi się poważnie.

SK Innovation i Solid Power z ogniwami solid-state i elektrolitem opartym na siarczkach

Porozumienie zakłada, że obydwa przedsiębiorstwa będą współpracować nad ogniwami ze stałym elektrolitem, który został opracowany przez Solid Power (źródło). Siarczki to najlepiej rokująca dziś technologia ogniw solid-state ze stosunkowo niewielką liczbą wad. Ich największym problemem jest konieczność modyfikowania istniejących linii produkcyjnych oraz konieczność podgrzewania ogniw, żeby funkcjonowały poprawnie.

List intencyjny zakłada, że SK Innovation zainwestuje w Solid Power pieniądze, a startup skorzysta z fabryk południowokoreańskiego producenta. Solid Power ma dziś kontrakty z liczącymi się wytwórcami samochodów (Grupa BMW, Ford), a istniejące powiązania Innovation (Volkswagen, Hyundai-Kia) mogą pomóc w popularyzacji nowej technologii.

To powiedziawszy warto zastrzec, że na razie praktycznie wszystkie firmy z branży motoryzacyjnej i bateryjnej sygnalizują, że do komercjalizacji ogniw solid-state raczej nie dojdzie przed połową dekady. Prototypy mają pojawić się wcześniej – BMW chce je pokazać już w 2022 roku – ale produkcja na masową skalę będzie wyzwaniem ze względu na różnice w procesie technologicznym. Wyjątek stanowi tutaj Toyota.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]