Przez dwa lata Fisker odgrażał się, że jako pierwszy wprowadzi na rynek samochód z bateriami ze stałym elektrolitem. I… zrezygnował. Natomiast Rivian, producent elektrycznych vanów, pickupa oraz SUV-a, właśnie rozpoczął poszukiwania ludzi od ogniw solid-state.
Rivian i baterie solid-state
Jeden z Czytelników portalu Electrek zwrócił uwagę, że na stronie producenta pojawiły się ogłoszenia o pracę dla osób zajmujących się inżynierią produkcji ogniw ze stałym elektrolitem, w tym dla kierownika takiego zespołu. Miałby on współpracować z partnerami, by stworzyć linię produkcyjną ogniw solid-state i harmonogram ich wdrożenia.
Branża sądzi, że ogniwa ze stałym elektrolitem nie staną się popularne przed drugą połową dekady. Nawet firma QuantumScape, którą uważa się za jedną z najbardziej zaawansowanych w pracach nad elektrolitami nieciekłymi, mówi o możliwości masowej produkcji nie wcześniej niż w okolicy 2024 roku, ponieważ badania nad ogniwami nie zostały jeszcze zakończone.
Ruch Riviana wygląda zatem na wyprzedzający. Tesla zgarnęła z rynku jednego z liderów branży, gdy chodzi o analizę obrazów przez sztuczną inteligencję (urodzonego na Słowacji Andreja Karpathy’ego). Rivian prawdopodobnie chciałby mieć kompetentny zespół ds. ogniw solid-state, kiedy te wejdą do powszechnego użytku. I bez znaczenia jest, czy wprowadzi je QuantumScape, czy Solid Power, czy może bardziej tradycyjny producent.
Rivian stał się rozpoznawalny dzięki swojemu SUV-owi R1S i pickupowi R1T, ale firma skupia się obecnie na uruchomieniu masowej produkcji elektrycznych vanów dla Amazona.
Zdjęcie otwierające: fabryka Riviana w Illinois (Stany Zjednoczone) (c) Rivian