Chiński Securities Times dowiedział się, że Nio ma zamiar dotrzymać słowa i jeszcze w tym roku wprowadzi na rynek baterię o pojemności 150 kWh zbudowaną w oparciu o ogniwa ze stałym elektrolitem (SSB). Z wcześniejszych doniesień wiemy, że jest to rozwiązanie hybrydowe, z elektrolitem ciekło-stałym, grafitowo-krzemowymi anodami i katodami o wysokiej zawartości niklu.

Nio stanie się liderem, gdy chodzi o pojemności baterii?

Grafitowo-krzemowe anody to dziś rynkowy standard przy ogniwach o wysokiej wydajności, więc tutaj nie ma niczego nadzwyczajnego. Katody o wysokiej zawartości niklu w zasadzie też są standardem, chyba że w bateriach Nio w ogóle zrezygnowano z kobaltu, wtedy mówimy o delikatnej innowacji. Ważniejsze może być to, że zostały one pokryte dodatkową osłonką, prawdopodobnie grafenem, żeby utrudnić dezintegrację elektrody przy ładowaniu wysokimi mocami.

Najistotniejsza modyfikacja to elektrolit. Ten w bateriach Nio ma być ciekły na etapie produkcji (napełnianie ogniwa), by następnie się zestalać. Czy zestalenie jest całkowite, czy może dotyczy tylko jakiejś warstwy – nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że ogniwa stosowane przez Nio mają mieć gęstość energii wynoszącą 0,36 kWh/kg, około 20 procent więcej niż najlepsze znane nam ogniwa Li-ion z ciekłym elektrolitem. Ich dostawca nie jest znany, plotki mówią o firmie WeLion New Energy Technology, choć Nio współpracowało też z ProLogium.

Masowa produkcja nowego pakietu ma się rozpocząć pod koniec bieżącego roku, wtedy też wystartują jego dostawy. Na nowy akumulator mogą zdecydować się wszyscy właściciele Nio ET7, ES8, ES6 i EC6, na razie mówi się tylko o możliwości jego wypożyczenia w ramach miesięcznej opłaty. Podobnie oferowane są też inne pojemności baterii, ale nabywcy zawsze otrzymują prawo do ich wykupienia. Zakup ma tę wadę, że uniemożliwia korzystanie ze stacji wymian akumulatorów.

Nowy pakiet o pojemności 150 kWh powinien pozwolić Nio ET7 na osiągnięcie zasięgu wynoszącego 1 000 jednostek NEDC, czyli do 770-780 kilometrów realnie [wstępne obliczenia Elektrowozu].

Nio ET7 podczas Nio Day 2020 (c) Nio

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 4.3]