Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Najwięksi producenci ogniw Li-ion na świecie: 1/ CATL, 2/ LG EnSol, 3/ Panasonic. Znajdź Europę w rankingu:

Visual Capitalist przygotował zestawienie największych producentów ogniw litowo-jonowych na świecie. Są to wyłącznie firmy z Dalekiego Wschodu: Chin, Korei Południowej i Japonii. Europy w zestawieniu nie ma w ogóle, Stany Zjednoczone pojawiły się za sprawą Tesli kontrolującej Panasonika.

Produkcja ogniw Li-ion na świecie

Dane dotyczą roku 2021. Visual Capitalist wyliczył, że segment ogniw litowo-jonowych wart jest dziś 27 miliardów dolarów (równowartość 106 miliardów złotych) oraz przypomniał, że w 2027 roku ma to być 127 miliardów dolarów (499 miliardów zł). Pierwsza trójka na liście – CATL, LG Energy Solution i Panasonic – kontrolują 70 procent rynku:

  1. CATL – 32,5 procent,
  2. LG Energy Solution – 21,5 procent,
  3. Panasonic – 14,7 procent,
  4. BYD – 6,9 procent,
  5. Samsung SDI – 5,4 procent,
  6. SK Innovation – 5,1 procent,
  7. CALB – 2,7 procent,
  8. AESC – 2 procent,
  9. Guoxuan – 2 procent,
  10. PEVE – 1,3 procent,
  11. Inne – 6,1 procent.

CATL (Chiny) dostarcza ogniwa do chińskich aut, podpisał umowę z Toyotą, Hondą, Nissanem, a na zachodniej półkuli obsługuje lub będzie obsługiwać BMW, Renault, dawną Grupę PSA (Peugeot, Citroen, Opel), Teslę, Volkswagena i Volvo. Mówi się, że wszechstronność producenta to efekt poważnych dofinansowań ze strony chińskiego rządu oraz elastyczność w walce o kontrakty.

LG Energy Solution (dawniej: LG Chem; Korea Południowa) współpracuje z General Motors, Hyundaiem, Volkswagenem, Jaguarem, Audi, Porsche, Fordem, Renault i Teslą w wypadku Modeli 3 i Modeli Y produkowanych w Chinach. Trzeci Panasonic to niemal wyłącznie Tesla oraz zapoczątkowane kooperacje z niektórymi innymi markami (np. Toyota).

BYD jest obecny w pojazdach BYD, ale regularnie słychać plotki, że może pojawić się też u innych producentów. Samsung SDI zaspokajał potrzeby BMW (i3), ogniwa SK Innovation stosowane są głównie w Kiach i niektórych modelach Hyundaia. Podział rynku między ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi oraz opartymi na niklu i kobalcie (NCA, NCM) wynosi mniej więcej 4:6, przy czym ogniwa LFP dopiero zaczynają się rozpowszechniać w samochodach osobowych oferowanych poza Chinami.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version