LG ogłosiło średnio- i długoterminowy plan dla LG Energy Solution, części zajmującej się ogniwami litowo-jonowymi, bateriami i innymi elementami elektrycznych zespołów napędowych. W ramach strategii Empower Every Possibility (pol. Wzmacniaj Każdą Możliwość) firma ma zamiar dywersyfikować przychody rozbudowując ofertę magazynów energii, tworząc rozwiązania bateryjne dla innych środków transportu, produkując rozmaite rodzaje ogniw, w tym 46xx, bipolarne Li-ion, sodowe i siarkowe czy dostarczając akumulatory w formie usługi.

LG się rozbudowuje, podkreśla chęć większej niezależności od automotive

W ostatnich latach LG Energy Solution urosło dzięki zamówieniom branży motoryzacyjnej, więc tegoroczny spadek o niemal 50 procent firma musiała odczuć wyjątkowo dotkliwie. Nie chce uciekać od motoryzacji, ale ma zamiar istotnie poszerzyć ofertę, [by zagospodarować wszystkie moce produkcyjne]. Kluczowe mają być magazyny energii oraz inne środki transportu, w tym e-VTOL-e, roboty czy statki (źródło). Trudno się dziwić, CATL już od pewnego czasu ma baterie tworzone z myślą o tego typu rozwiązaniach:

Bateria CATL zaprojektowana z myślą o elektrycznych albo hybrydowych statkach

LG En Sol planuje rozszerzyć prace nad ogniwami Li-ion, oprócz wysokoniklowych ma zamiar wytwarzać litowo-żelazowo-fosforanowe, LMFP (LFP domieszkowane manganem) i średnioniklowe. Chce masowo produkować ogniwa 46xx [czyli dziś firma nie jest jeszcze gotowa, w przeciwieństwie do Panasonika – red. Elektrowozu] oraz zwiększyć liczbę odbiorców ogniw cylindrycznych o tradycyjnych producentów. Przedsiębiorstwo wyraża gotowość do prac nad nowymi formatami, o ile pojawi się takie zapotrzebowanie ze strony odbiorców.

Ogniwa Li-ion o średniej zawartości niklu w katodzie

Z perspektywy serialu „nowy tydzień, nowa bateria” najbardziej intrygująca część komunikatu dotyczy baterii solid-state. Wygląda na to, że są one na bardzo wczesnym etapie rozwoju. LG En Sol zapowiada, że wytworzy ogniwa bezanodowe „z wyłączeniem anod litowych” oraz anodami opartymi na graficie. Ogniwo bezanodowe to takie, w którym anoda buduje się z litu w procesie ładowania, więc jeśli firma chce zrezygnować z anod litowych, to… nie mamy pojęcia, co to będzie.

Oprócz tego producent zapowiada ogniwa bipolarne – kanapkowe, z dwuwarstwowymi, dwufunkcyjnymi elektrodami – z półstałym elektrolitem oraz tanie, obsługujące wysokie moce ogniwa sodowe i siarkowe.

Ogniwo 2170 LG Energy Solution

Nota od redakcji Elektrowozu: firma delikatnie dystansuje się od ogniw saszetkowych, których odbiorcą jest przede wszystkim automotive. Trudno się dziwić, skoro CATL oferuje bezpieczniejszy format (ogniwa prostopadłościenne) w lepszej cenie. Współpraca z Teslą pozwoliła LG En Sol na wyspecjalizowanie się w sektorze ogniw cylindrycznych – i tutaj przedsiębiorstwo widzi swoją szansę. To może oznaczać, że za dwa-trzy lata zobaczymy na rynku Tesle Model 3/Y z bateriami o wyższych pojemnościach, które zbudowano w oparciu o ogniwa LMFP od CATL oraz 4680 Tesli [spekulacje redakcji Elektrowozu]. Dla LG będzie to oznaczało koniec gigantycznych zamówień na ogniwa 2170, dziś obecnych choćby w nowej Tesli Model 3 LR RWD.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]