LG Chem i Umicore ogłosiły podpisanie wieloletniego kontraktu, w ramach którego Umicore będzie dostarczać LG Chem materiały do budowy katod w ogniwach NMC (nikiel-mangan-kobalt). Materiały te mają trafiać do fabryk(i) w Polsce, w Korei Południowej oraz w Chinach. A to właśnie w Chinach LG Chem ma produkować ogniwa dla Tesli…
LG Chem i Umicore z dużą współpracą
Umicore to międzynarodowa firma z siedzibą w Brukseli. Wytwarza ona między innymi blachy i katalizatory, ale też katody do ogniw Li-ion – swój polski zakład buduje w Nysie (opolskie). LG Chem z kolei to producent południowokoreański, który rozbudowuje jedną fabrykę ogniw i baterii w Kobierzycach (dolnośląskie), a drugą prawdopodobnie uruchomi w Opolu.
> Laboratorium pracujące dla Tesli chwali się ogniwami, które wytrzymają miliony kilometrów przebiegu
Obie firmy ogłosiły porozumienie, w ramach którego Umicore będzie od 2020 roku dostarczać LG Chem 125 tysięcy ton [materiałów do budowy] katod NMC. Firmy planują wymieniać się licencjami, by przyspieszyć rozwój technologii, a Umicore pomoże ponadto LG Chem w recyklingu ogniw.
Porozumienie jest o tyle ciekawe, że materiały mają trafiać do fabryki w Polsce, gdzie powstają ogniwa do Volkswagena ID.3 czy Porsche Taycan. Mają również trafiać do Korei Południowej oraz, co intrygujące, do Chin. Chiny są ważne, ponieważ znajduje się tam fabryka w Nanjing, która wkrótce będzie produkować cylindryczne ogniwa NMC dla Tesli. Można by zatem spekulować, że materiał do katody zostaną wytworzone w Polsce – czyli chińskie Tesle będą miały w sobie jakiś nasz rodzimy element…:
> Tesla Model 3 dla Chin na ogniwach NCM zamiast (obok?) NCA [nieoficjalnie]
Zdjęcie otwierające: ogniwo litowo-jonowe w saszetce produkcji (c) LG Chem