Koncern Kia-Hyundai oraz LG Chem postanowiły ogłosić ogólnoświatowy konkurs dla startupów z branży pojazdów elektrycznych oraz akumulatorów, „EV & Battery Challenge”. Najbardziej rokujące inicjatywy będą miały możliwość współpracy z organizatorami, co w przyszłości ma się przełożyć na wzrost wydajności baterii Li-ion.
To dobry moment, by spróbować zawojować świat
Do wzięcia udziału w konkursie zaproszone są wszystkie firmy zajmujące się rozwiązaniami z zakresu:
- sterowania pracą akumulatora,
- ładowania aut elektrycznych,
- zarządzania flotą,
- elektroniki sterującej silnikami elektrycznymi,
- recyklingu i produkcji baterii.
W pierwszym odruchu przyszła nam na myśl ElectroMobility Poland, która powinna dysponować wiedzą ekspercką w co najmniej kilku wymienionych dziedzinach. Niestety dla naszego krajowego potentata, Kia, Hyundai i LG Chem zapraszają wyłącznie startupy z działającymi prototypami, a nasze Polskie Samochody Elektryczne chyba jednak nie ujrzą światła w czerwcu bieżącego roku:
> Jacek Sasin potwierdza: Są prototypy Polskiego Samochodu Elektrycznego
Aby wziąć udział w konkursie, należy złożyć wniosek na stronie EV & Battery Challenge do 28 sierpnia 2020 roku. Ci, którzy pomyślnie przejdą kwalifikacje, zostaną zaproszeni na rozmowę online w październiku 2020 roku. Kolejnym krokiem mają być warsztaty i, być może, dalsza współpraca z organizatorami. Jej efektem mają być lepsze ogniwa Li-ion, a może też wydajniejsze silniki elektryczne w przyszłości.
Warto dodać, że samo LG Chem nieco węższą imprezę („The Battery Challenge”) organizowało też w roku 2019. Wśród finalistów znalazło się m.in. Ion Storage Systems rozwijające ogniwa ze stałym elektrolitem, czy Brill Power, które specjalizuje się w monitoringu i optymalizacji układów ogniw w akumulatorach.