Ogniwa Li-ion nie są szczególnie łatwopalne, ale kiedy po naładowaniu zostaną fizycznie uszkodzone, dojdzie do gwałtownej reakcji egzotermicznej. Dlatego w bateriach stosuje się rozmaite tworzywa, którymi otacza się ogniwa lub wykłada baterię, by utrudnić rozprzestrzenianie się ewentualnego pożaru. LG Chem i LX Hausys stworzyły właśnie ognioodporny materiał, który jest w stanie wytrzymać 1 500 stopni przez ponad 20 minut. Ma być stosowany w górnej części akumulatorów.
Termoplastyk do blokowania pożarów baterii
Współczesne materiały opóźniające zapłon (ang. flame retardants) są w stanie wytrzymać w intensywnym ogniu około 1,5 minuty, po czym najczęściej się topią lub zaczynają się niechętnie palić. Stworzona przez LG Chem i LX Hausys płyta z włókien termoplastycznych o grubości zaledwie 1,6 milimetra wytrzymała przez ponad 20 minut w płomieniu o temperaturze 1 500 stopni Celsjusza. W tym czasie nie stopiła się, nie spłynęła, nie pojawiły się też w niej dziury (źródło)!
Płytę wykonano z materiału opracowanego przez LG Chem w 2022 roku, który wytrzymywał wtedy ponad 1 000 stopni przez ponad 10 minut. LX Hausys udoskonaliło jego strukturę przez taśmowe nałożenie [wielu] warstw. Tworzywo jest sztywne, pod wpływem siły odkształca się w niewielkim stopniu, dlatego może zostać użyte do odizolowania baterii od kabiny. Może się też znaleźć w dolnej części pakietu, by ograniczyć rozprzestrzenianie się ognia i w ten sposób ułatwić ludziom ucieczkę.
W 2022 roku LG Chem stworzyło metodę masowej produkcji swoich ogniotrwałych materiałów w taki sposób, by można im było nadawać pożądane kształty. Są one już stosowane w modułach baterii. Powyższe tworzywo (ang. Special Flame Retardant Continuous Fiber Thermoplastic) ma się stać dodatkową barierą zapobiegającą gwałtownemu rozwojowi pożaru.