Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Hyundai zmieni preferowanego dostawcę ogniw Li-ion z LG Chem na SK Innovation?

Według południowokoreańskiej agencji The Elec, Hyundai planuje zmianę preferowanego dostawcy ogniw litowo-jonowych z LG Chem na SK Innovation. Ma to być efekt ostatnich problemów z bateriami, które spowodowały akcję przywoławczą Kony Electric w Korei Południowej.

LG Chem i Hyundai. Dwadzieścia lat współpracy i zmiana priorytetów?

Koncern Hyundai-Kia korzysta obecnie z różnych dostawców ogniw. Do samochodów marki Hyundai, w tym na przykład Kony Electric, montowane są ogniwa wytwarzane przede wszystkim przez LG Chem (w mniejszym stopniu: SK Innovation i CATL). Kia z kolei stosuje głównie produkty SK Innovation.

Na początku października 2020 roku wyszło na jaw, że w Korei Południowej Hyundai planuje wezwanie do serwisów 26 tysięcy egzemplarzy elektrycznej Kony. Szybko okazało się, że problem może dotyczyć nawet 77 tysięcy aut na całym świecie.

Powodem akcji było kilkanaście – 13 lub 16, różne źródła podają różne wartości – samoistnych pożarów elektryka. Nieoficjalnie mówiło się, że chodzi o problem z czystością materiałów zastosowanych w ogniwach LG Chem. Producent zdementował te rewelacje, ale kurs akcji koncernu chemicznego zareagował na nie dość nerwowo.

Garaż, w którym doszło do zapłonu i wybuchu Hyundaia Kony Electric

Gdyby podawane przez The Elec doniesienia się potwierdziły, największym beneficjentem zmian byłoby SK Innovation, które dotychczas nie ma na koncie ani jednego problemu z ogniwami, a które jest mocno pilnowane przez LG Chem. Z kolei dla LG Chem mógłby to być początek końca hossy: niedługo po problemach Hyundaia świat usłyszał o kłopotach z bateriami w General Motors.

Amerykański producent właśnie wezwał do serwisów 68 tysięcy Boltów wyprodukowanych w latach 2017-2019. Ich akumulatory również powstały w oparciu o ogniwa LG Chem i, jak się okazuje, istnieje w ich przypadku ryzyko potencjalnego pożaru.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: to dla nas nowość, że SK Innovation wyprodukowało ogniwa do 30 procent Hyundaiów Kona Electric. Dotychczas wydawało nam się, że dostawca jest jeden, tymczasem okazuje się, że dostawców jest kilku, ale jeden jest podstawowy (główny, preferowany, …)

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version