Chiński portal MyDrivers utrzymuje, że w sierpniu zaprezentowana zostanie druga generacja baterii BYD Blade produkowanych przez spółkę-córkę BYD, FinDreams. Nowe ogniwa Li-ion BYD Blade mają mieć wyższą gęstość energii wynoszącą 0,19 kWh/kg zamiast obecnych 0,15 kWh/kg, co powinno przełożyć się na lepsze zasięgi samochodów elektrycznych i hybryd plug-in. Mowa jest o 2 000 jednostek zasięgu CLTC w nowym hybrydowym zespole napędowym, około 1 300 kilometrów realnie na paliwie i energii elektrycznej. 

Nowe ogniwa BYD Blade. Pierwsza generacja już dziś w Tesli Model Y i SsangYongu / KGM Torres EVX

Wyższa gęstość energii oznacza niższą wagę i mniejszą baterię przy tej samej pojemności ALBO wyższą pojemność baterii przy tej samej wadze. Różnica jest znacząca, niemal 27 procent na plus, do wartości 0,19 kWh/kg (źródło). Nie jest to może poziom najlepszych ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych dostarczanych przez konkurenta, firmę CATL, ale trzeba pamiętać, że ogniwa typu blade nie tylko przechowują energię, lecz służą też w roli szkieletu usztywniającego pakiet i całą konstrukcję samochodu – muszą więc zawierać metalowe „żebra”.

Pierwsza generacja ogniw BYD Blade została zaprezentowana w 2020 roku, jeśli zatem doniesienia o sierpniowej premierze się potwierdzą, będziemy mieli do czynienia z wzrostem pojemności o ponad 1/4 w cztery lata. Jako ciekawostkę warto dodać, że baterie tego typu możemy już kupić w Polsce w Teslach Model Y RWD z Giga Berlin oraz SsangYongu / KGM Torres EVX, natomiast na ich debiut w samochodach BYD poczekamy do czerwca. KGM Torres EVX zaskoczył nas stosunkowo niską wagą, jest cięższy od wersji spalinowej o ledwie 300 kilogramów (1,92 vs 1,62 tony) – i przynajmniej częściowo jest to zasługa strukturalnej baterii BYD.

Wraz z debiutem nowych ogniw/baterii ma zostać zaprezentowana 5. generacja hybrydowego zespołu napędowego BYD DM-i, który dzięki aktualizacji powinien pozwalać na pokonanie 2 000 jednostek CLTC na ładowaniu i tankowaniu. To około 1 300 kilometrów realnie w trybie mieszanym, więcej niż oferują typowe diesle. Od 2023 roku BYD nie oferuje bowiem modeli wyłącznie spalinowych, skupił się na sprzedaży aut ładowanych z gniazda: elektrycznych i hybryd plug-in.

BYD e-Platform 3.0, platforma dla samochodów elektrycznych wykorzystująca baterię opartą na ogniwach BYD Blade (c) BYD

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]