Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Auta elektryczne ratują ludzi, zwierzęta, firmy przy klęskach żywiołowych. Każdy powinien mieć taki magazyn energii na kołach

Przy samochodach spalinowych takich historii prawie nie było, przy autach elektrycznych będą coraz częstsze. Po huraganie i wywołanej nim powodzi na Florydzie oraz w Karolinie Północnej (Stany Zjednoczone) pojawiły się historie, jak Fordy F-150 i co najmniej jedna Kia EV9 pomagały ludziom zasilając ich gospodarstwa domowe lub biznesy. Duże baterie samochodów elektrycznych są niczym agregaty prądotwórcze, ale wygodniejsze w obsłudze, znacznie bardziej funkcjonalne i bezgłośne.

Oddawanie energii w elektrykach się przydaje. Niestety

Nowe pojazdy elektryczne coraz częściej udostępniają funkcję V2L, oddawania energii zewnętrznym odbiornikom prądu. Najwygodniejsze w obsłudze są systemy wykorzystujące prąd przemienny (AC), bo pozwalają na wpinanie urządzeń bezpośrednio do gniazdek zamontowanych w pojazdach – czy to bezpośrednio, czy z użyciem przejściówek. Dzięki uprzejmości polskiego oddziału Hyundaia Czytelnicy Elektrowozu jako pierwsi w Polsce testowali w praktyce ten mechanizm już na początku 2022 roku 😉

Teraz V2L znowu się przydało. Nauczony wcześniejszym doświadczeniem właściciel kliniki weterynaryjnej na Florydzie odpowiednio przygotował się do huraganu Helene. Kupił zestaw kabli, stworzył obejście [przyłącza elektroenergetycznego] i przełącznik, żeby podpiąć budynek do samochodu. Jego Ford F-150 mógł zasilać wszystko oprócz klimatyzacji. Gdy zabrakło prądu, „biznes działał jak zwykle, tylko w środku było gorąco”. Jak przyznaje, dużą część dnia spędził opowiadając o swoim pickupie, bo „ludzie byli oszołomieni”, że budynek zasilany jest z baterii auta (źródło).

Ford F-150 zasila budynek kliniki weterynaryjnej (c) Springhill Equine Veterinary Clinic

Standardowa bateria Forda F-150 o pojemności 98 (~93) kWh wystarczyłaby na dwa dni pracy nawet w przypadku dużych instalacji. Powyższa klinika korzystała z energii F-150 (zdjęcia) oraz Kii EV9 ~104 (99,8) kWh od piątku do poniedziałku. Do instalacji wpięte były chłodziarki, laboratorium, oświetlenie i komputery (źródło). Przy mniejszym obciążeniu – niewielkie gospodarstwo domowe – 100 kWh wystarczyłoby na tydzień i dłużej, pod warunkiem, że ludzie oszczędnie gospodarowaliby elektrycznymi grzałkami (kuchenki, podgrzewacze wody). Zaświadczają o tym wpisy na Reddicie.

Jak poinformował Ford, tuż po przejściu huraganu przez południowo-wschodnie stany USA, firma odnotowała sześciokrotny wzrost wykorzystania funkcji Pro Power Onboard, czyli V2L, użycia gniazdek zamontowanych w skrzyniach ładunkowych Fordów F-150.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 4.6]
Exit mobile version