Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Zmiana od dziś. Jasne stawki na Superchargerach w zależności od pory dnia. Poza szczytem płacimy mniej, ale szczyt trwa długo

Czytelnicy Elektrowozu skarżyli nam się w ostatnich dniach, że przestali korzystać z Superchargerów od momentu wprowadzenia stawki wynoszącej 2,65 zł/kWh z niejasną obietnicą, że w niektórych godzinach może być nieco taniej. Wygląda na to, że Tesla też dostrzegła odpływ użytkowników, bo jasno określiła cennik za ładowanie w zależności od przedziału godzinowego. W Lućmierzu nawet w szczycie obowiązuje stawka wynosząca 2 zł/kWh.

Przejrzysty cennik ładowania na Superchargerach w zależności od pory dnia

Wrześniowa podwyżka do 2,65 zł/kWh musiała znacząco wpłynąć na zainteresowanie Superchargerami. Wraz z firmware 2022.36.x pojawiły się wykresy ilustrujące poziom zajętości wszystkich stacji ładowania Tesli. Dziś o północy – co jako pierwszy zauważył nasz Czytelnik Simen – pojawiła się kolejna modyfikacja. Operator zaczął informować o stawkach obowiązujących w konkretnych porach doby:

Tesla wprowadziła trzy przedziały: godziny 0.00-6.00, 6.00-22.00 i 22.00-0.00. Za szczyt uznawany jest okres między szóstą rano a dziesiątą w nocy i wtedy stawka jest najwyższa, wynosi od 2 zł/kWh (Lućmierz), przez 2,4 zł/kWh (Ciechocinek) do 2,55-2,65 zł/kWh (pozostałe lokalizacje). Poza szczytem opłata kształtuje się w przedziale od 1,6 (np. Katowice Leclerc, Radom Supercharger) do 1,7 zł/kWh (Lublin Supercharger).

Godziny szczytu i najwyższa stawka obejmują 2/3 doby, właściwie cały przedział, gdy normalny człowiek przygotowuje się do pracy i wraca z niej do domu. Jeśli jednak ktoś wykorzystuje Teslę w celach prywatnych, może zdecydować się na podróżowanie nocą i tańsze uzupełnianie energii. Alternatywą do Superchargerów są stacje ładowania Orlenu osiągające w porywach do 100 kW, pojedyncze stacje Ionity czy stopniowo unowocześniana infrastruktura GreenWay. Orlen i Ionity mają tę przewagę nad pozostałymi operatorami, że często występują w strategicznych miejscach, na MOP-ach, tuż obok dróg. Superchargery Tesli z kolei to placówki, które zwykle wymagają nadłożenia drogi.

Zdjęcia stawek na różnych Superchargerach dzięki uprzejmości naszego Czytelnika, Pana Daniela.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: kolejny krok to uruchomienie jeszcze 2-3 Superchargerów i udostępnienie niektórych z nich właścicielom aut innych marek.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version