Z informacji, jakie uzyskaliśmy od agencji PR obsługującej Xpenga wynika, że wspomniana „1 złotówka” to całościowy koszt, który nabywca ponosi przy zakupie samochodu. Efektywnie zatem ładowanie odbywa się za darmo, bo ta 1 złotówka rozkłada się na wszystkie procesy uzupełniania energii. To NIE JEST miesięczny abonament ani kwota za 1 kWh energii. Oferta jest jednak dość tajemnicza, nazwa partnera nie została ujawniona, więc domyślamy się, że chodzi o Plugsurfing.
Xpeng i ładowanie za 1 zł – szczegóły
Agencja PR odpisała nam, że „nazwy sieci-partnera póki co nie ujawniają”, domyślamy się zatem, że może chodzić o korzystanie z infrastruktury polskich operatorów za pośrednictwem aplikacji Plugsurfing (iOS TUTAJ, Android TUTAJ). 13 maja producent zawiązał bowiem z Plugsurfing porozumienie, dzięki któremu nabywcy Xpengów mogą uruchamiać ładowanie z aplikacji mobilnej Xpenga lub też z interfejsu samochodu (źródło). Informację potwierdza wzmianka, że chodzi o ładowanie „samochodów w największych sieciach ładowania w Polsce (…) bez konieczności podpisywania oddzielnych umów z operatorami”.
Podkreślmy wszak, że to tylko spekulacje redakcji Elektrowozu. Do Plugsurfing nie pasuje wzmianka, że sprawdzanie dostępności ładowarek odbywa się z poziomu „jednej (…) aplikacji mobilnej”, bez wymieniania, że chodzi o oprogramowanie Xpenga, co było powodem do dumy w europejskim komunikacie prasowym. W dodatku w reszcie Europy posiadacze Xpengów otrzymują kartę RFID a w Polsce jest mowa tylko o aplikacji mobilnej, „bez kart RFID”.
Ładowanie za 1 złotówkę ma dotyczyć 4 500 punktów ładowania w Polsce. Promocja trwa „nawet na trzy lata”, spodziewajmy się zatem, że im droższy samochód, tym dłuższy będzie ten czas. Najdroższy Xpeng G9 /cena od 252 900 zł za RWD Standard Range/ – zdjęcie powyżej – czy Xpeng P7 AWD Performance /cena od 241 900 zł/ może przychodzić z trzema latami, tańsze modele mogą mieć dwa lata czy nawet rok ładowania za złotówkę. Ile kosztuje najtańszy Xpeng w Polsce? To model G6 RWD Standard Range dostępny od 203 900 złotych. Strona WWW z opisem TUTAJ.
Nota od redakcji Elektrowozu: czyli sieć Orlenu odpada…