Orlen poinformował o dwudziestu stacjach ładowania samochodów elektrycznych, które uruchomi do końca pierwszego kwartału 2019 roku. Od kilku miesięcy działa już ładowarka w Płocku, teraz udostępniono również urządzenie przy DK1 niedaleko Siewierza. Kolejne staną m.in. we Wrocławiu, Katowicach, Krakowie, Bytomiu czy Rybniku.
Nowe stacje ładowania samochodów elektrycznych od Orlenu
Zgodnie z oficjalnym komunikatem prasowym, ładowarka w Siewierzu (Bytomska 67) już działa (źródło). Oprócz niej w pierwszym kwartale 2019 roku zostanie uruchomionych jeszcze 19 stacji ładowania w następujących lokalizacjach:
- Wrocław, ul. Szybowcowa 27
- Wrocław, ul. Jedności Narodowej 156
- Wrocław, ul. Księcia Witolda 55
- Wrocław, ul. Ślężna 129
- A2, MOP Sędzinko
- A2, MOP Zalesie
- Lgota, ul. Częstochowska 90
- Kraków, ul. Mogilska 122
- Sucha, ul. Radomska 18
- Rybnik, ul. Gliwicka
- Częstochowa, ul. Warszawska 324/334
- Częstochowa, ul. Św. Barbary 105
- Katowice, ul. Piotrowicka 92
- A4, MOP Aleksandrowice
- A4, MOP Morawica
- A4, MOP Góra Św. Anny
- A4, MOP Wysoka
- Dąbrowa Górnicza, ul. Katowicka 30
- Bytom, ul. Chorzowska 90
Urządzenia będą pracowały z mocą do 50 kW (czego można się było spodziewać) oraz, co ważne, 100 kW. Orlen ma więc szansę zostać pierwszym w Polsce operatorem sieci stacji ładowania, który wykorzysta urządzenia o mocy ponad 50 kW. Docelowo firma chciałaby uruchomić również ładowarki pracujące z mocą 150 kW, a więc taką, którą dziś potrafi wykorzystać jedynie [nadal niedostępny] Audi e-tron Quattro.
Warto pochwalić naszego petrochemicznego giganta za lokalizację urządzeń. Firma wyraźnie postawiła na Polskę południową i zachodnią. To rozsądne, jeśli wziąć pod uwagę, że odcinek Warszawa-Trójmiasto został już zelektryfikowany przez Lotos – a lada chwila dojdzie do przejęcia Lotosu przez Orlen.
Na początkowym etapie działalności wszystkie stacje ładowania Orlen mają być dostępne za darmo.
Zdjęcie otwierające: otoeCar * otoPV / Twitter