Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

WARSZAWA. Ekoen zaprezentował centrum ładowania 5x CCS, 1x Chademo. Ładowarki dostępne od 31 stycznia [akt.]

Kilka portali (WysokieNapiecie, Motocaina) otrąbiło już start nowego centrum ładowania Ekoen, bo 26 i 27 stycznia firma zorganizowała drzwi otwarte dla mediów. Niestety, nie jest tak dobrze. Hub Ekoen Warszawa zostanie udostępniony do końca stycznia, a docelowy kształt, z „infrastrukturą opieki dla kierowców” osiągnie dopiero wiosną 2023 roku. Do dyspozycji kierowców elektryków będzie 3x CCS2 o mocy 350 kW, 1x CCS2 o mocy 240 kW, 1x CCS o mocy 150 kW oraz 1x Chademo o mocy 50 kW. Na miejscu nie ma możliwości ładowania przez gniazdo Typu 2.

Aktualizacja 2022/01/30, godz. 15.46: właśnie otrzymaliśmy oficjalny komunikat potwierdzający otwarcie stacji we wtorek, 31 stycznia.

Centrum ładowania Ekoen dokładnie takie, jakie powinny być wszystkie stacje przy trasach

Abstrahując od tego, że stacja jeszcze nie działa, cała reszta jest tak przyjazna dla odbiorcy, jak to tylko możliwe, przypomina bowiem bezobsługową stację paliw. Przy wjeździe znajduje się pylon z ceną za kilowatogodzinę (tylko 1 wyświetlacz), aktualnie pokazujący 0,00. Na parking wjeżdżamy bezpłatnie na czas do 60 minut (PlugShare TUTAJ). Aktualnie całkowita moc przyłącza to 0,8 MW, docelowo ma być 1,5 MW:

Zanim rozpoczniemy proces uzupełniania energii, konieczne będzie zajęcie stanowiska oraz przejście się do Zapłatomatu, który znajduje się obok stanowiska nr 6. Tam deklarujemy kwotę, którą chcemy wydać na ładowanie (np. 100 lub 400 zł), urządzenie blokuje środki na karcie i proces startuje. Na wyświetlaczach widać obecnie napis Ładowarka niedostępna, docelowo jednak będzie wyświetlana moc, poziom naładowania baterii, pobrana energia i koszty ładowania (źródło).

Cennik Ekoen Warszawa

Początkowo na stacji ma być stosowana promocyjna stawka wynosząca 1,99 zł/kWh, niezależnie od używanego gniazda. Docelowo kwota wyniesie mniej niż 3 zł/kWh – firma zapewne dopasuje się do konkurentów. Nie będą wymagane żadne rejestracje, wszystkie płatności odbywają się kartą na miejscu. Z czasem mają pojawić się udogodnienia dla odbiorców posiadających własne tabory aut elektrycznych.

Nowa stacja ładowania Ekoen znajduje się na Mokotowie, przy ulicy Postępu, a więc w środku tzw. Mordoru, zagłębia biurowego, które każdego dnia odwiedza kilkadziesiąt tysięcy ludzi. Mimo okolicznych buspasów dotarcie do niej może trochę potrwać, dlatego spodziewamy się, że lokalizacja będzie wykorzystywana przede wszystkim przez pracowników pobliskich biurowców oraz osoby wyruszające z pobliskich terenów na drogę ekspresową S2 (Południowa Obwodnica Warszawy).

Naszym zdaniem najlepiej potrzeby kierowców elektryków podsumował Karol_w-wa:

Takie coś przydałoby się przy A1 i A2, a nie tak jak dotychczas – jedno stanowisko CCS i módl się człowieku, żeby było wolne…

Możesz mu odpowiedzieć, zalajkować jego komentarz lub podyskutować o stacjach ładowania na Forum Samochody Elektryczne.

Nota od redakcji Elektrowozu: cieszy nas odwaga i rozmach, z którą Ekoenergetyka/Ekoen podchodzi do budowy centrów ładowania. Placówka zlokalizowana w Warszawie, w dodatku uzupełniona pobliską restauracją, to szansa na szybki rozwój. Wydaje nam się, że w przyszłości właśnie takie duże stacje ładowania będą ratunkiem dla osób mieszkających w blokach, które zdecydują się na zakup auta elektrycznego.

Nota 2: choć Ekoen używa angielskiego słowa hub, naszym zdaniem znacznie bardziej obrazowe jest tłumaczenie, słowo centrum. Kiedy mówimy centrum ładowania, powinno nam przychodzić do głowy miejsce, gdzie można się naładować na wiele różnych sposobów, przez analogię do „centrum rekreacji” czy „centrum rozrywki”. Nie zdziwimy się, jeśli docelowo będzie mówiło się stacja ładowania (przez analogię do „stacji paliw”), bo lokalizacje z pojedynczymi ładowarkami odejdą do lamusa. Oczywiście samo „hub” też może wejść do użytku.

To Wy, Czytelnicy Elektrowozu, zadecydujecie, jakimi określeniami będą posługiwały się nasze dzieci 🙂

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version