Powerbank do samochodu elektrycznego? Volkswagen zaprezentował mobilną stację ładowania, którą wyposażono w magazyn energii o pojemności do 360 kWh. Firma chwali się, że można z niej podładować do 15 samochodów elektrycznych, a w razie potrzeby odstawić w kąt, żeby zwolnić miejsce do następnej takiej samej ładowarki.

Mobilna stacja ładowania Volkswagena

Stacja ładowania wyposażona jest w baterię (magazyn energii) o maksymalnej pojemności 360 kWh. W obudowie znalazło się też miejsce dla, prawdopodobnie, 3-fazowej ładowarki o mocy 30 kW, która umożliwia stałe uzupełnianie energii ze źródła prądu przemiennego (tj. z gniazdka na ścianie). Urządzenie dysponuje złączami CCS Combo 2 i Type 2, a szybkie ładowanie może odbywać się z mocą maksymalnie 100 kW. Ze stacji mogą korzystać równolegle cztery pojazdy, w tym dwa mogą być ładowane prądem stałym (DC).

> WROCŁAW, KRAKÓW, KATOWICE. Mapa pierwszych 20 punktów ładowania Orlenu już dostępna!

Pierwsze, testowe stacje tego rodzaju mają zostać zainstalowane w Wolfsburgu (źródło). Dzięki temu, że urządzenie może być na stałe podłączone do źródła energii elektrycznej, nie powoduje ono tak dużego obciążenia infrastruktury, jak klasyczne szybkie ładowarki. Oczywiście stację ładowania można sparować z panelami fotowoltaicznymi, co dodatkowo obniża wykorzystanie „prądu z węgla” do ładowania samochodów elektrycznych.

To, że Volkswagen zaprojektował taką stację ładowania, nie jest przypadkiem. Przepisy unijne są coraz bardziej restrykcyjne, gdy chodzi o zagospodarowanie baterii (akumulatorów) z samochodów elektrycznych – już teraz producent jest zobowiązany do zajęcia się nimi, gdy elektryk zostanie skierowany na złom. W zaprezentowanej stacji ładowania z magazynem energii zostaną wykorzystane stare, „zużyte” baterie z samochodów elektrycznych.

Urządzenie ma wejść do produkcji w 2020 roku.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 15 głosów Średnia: 4.6]