Volkswagen i BP poinformowały o inicjatywie, w ramach której obie firmy do końca 2024 roku chcą uruchomić 8 000 punktów szybkiego ładowania. Stacje ładowania będą powstawały w Niemczech, Zjednoczonym Królestwie i „innych krajach europejskich”, zostaną w nich wykorzystane ładowarki Flexpole obsługujące moce do 150 kW.

Ładowarki z magazynami energii, żeby sieć elektroenergetyczna nie była ograniczeniem

Urządzenia Flexpole to samodzielna konstrukcja Volkswagena. Składają się z dwóch punktów ładowania (przewodów) oraz wbudowanego magazynu energii. Mogą być wpinane do przyłączy elektroenergetycznych o niskich mocach i mimo tego zaoferować samochodom do 150 kW mocy, oczywiście posiłkując się częściowo energią zgromadzoną w lokalnej baterii. Podobne rozwiązania stosuje choćby GreenWay ze swoimi Watt Boosterami.

Pierwsza stacja ładowania nowego typu powstała w Duesseldorfie (Niemcy), w ciągu najbliższych 24 miesięcy mają powstać 4 000 punktów ładowania na terenie Niemiec i Zjednoczonego Królestwa. Do końca 2024 roku tych punktów ma być 8 000 we wspomnianych państwach oraz innych krajach europejskich. Biorąc pod uwagę, że każda ładowarka posiada dwa punkty ładowania, a na stacjach będą stawały co najmniej 1-2 urządzenia, możemy założyć, że będzie to w sumie do 2 000-4 000 lokalizacji na terenie Europy.

Sieć stacji zostanie zintegrowana z nawigacjami Volkswagenów, Skód i Seatów/Cupr, będzie się pojawiała jako kolejne miejsce do wyboru. Ale będą mogli z niej skorzystać również posiadacze innych aut w ramach sieci BP Pulse/Aral Pulse. Dużą zaletą lokalizacji ma być nie tylko szybki punkt ładowania, lecz dostępne w jego ramach udogodnienia, w tym pobliskie sklepy, bary czy toalety.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]