Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla zwolniła prawie CAŁY zespół pracujący nad Superchargerami, 500 osób. Wolno poszła nawet Rebecca Tinucci

Zgodnie z nieoficjalnymi, ale potwierdzanymi z różnych stron informacjami, Tesla pożegnała się z prawie całym liczącym około 500 osób (!) zespołem ludzi odpowiedzialnym za Superchargery. Zwolniona została także Rebecca Tinucci, którą znamy z Tesla Investor Day 2023. Powodem rozwiązania działu miały być niewystarczająco dobre wyniki, niechęć do reform oraz płynącego z góry nakazu wymuszającego cięcia w ekipie.

Koniec ekipy od Superchargerów. Fani Muska: Ależ oszczędności i reset! Pozostali: Ups, oj oj oj

W minionych tygodniach firma Muska rozstała się LUB z firmą Muska rozstało się co najmniej kilka osób, które pełniły role przedstawicieli Tesli. Cięcia objęły co najmniej 10 procent załogi, rozwiązaniu uległ m.in. dział zajmujący się reklamowaniem marki. Teraz dowiadujemy się, że zlikwidowano również liczący niemal pół tysiąca osób zespół odpowiedzialny za Superchargery, którym kierowała Rebecca Tinucci (źródło). Gdzie indziej przekierowano zaledwie kilku-kilkunastu pracowników.

Tę wiadomość poniekąd potwierdził Elon Musk stwierdzając, że (źródło):

Tesla nadal [podkreślenie redakcji Elektrowozu] planuje rozwijać sieć Superchargerów, tylko w wolniejszym tempie dla nowych miejsc i bardziej skupiając się na stuprocentowej dostępności oraz rozwoju istniejących lokalizacji.

Miłośnicy i wyznawcy Muska doszli do wniosku, że to „klasyczny przejaw rozwoju firmy”, że „postęp zawsze pociąga za sobą ofiary”, że „przecież inwestorzy chwalą inne spółki giełdowe za umiejętne cięcia w zespole, bo dzięki nim możliwe są oszczędności, a te w Tesli mają iść w setki milionów dolarów rocznie”. Przypominają też, że gdy w 2022 roku zwolniono szefa rozwoju Starlinków w SpaceX, publicznie głoszono rychły upadek programu, tymczasem on nadal się rozwija i ma się coraz lepiej.

Zwykli właściciele Tesli nie są już tak entuzjastycznie nastawieni do obrony producenta. Choć w wielu krajach sieć Superchargerów jest doskonale rozwinięta, istnieją regiony, w których prezentuje się ona słabo. Jednym z nich jest Polska, która może wyjątkowo boleśnie odczuć pozbycie się ludzi od ładowarek.

Nota od redakcji Elektrowozu: z drugiej strony patrząc, gorzej to chyba już było a niektórzy producenci na etapie Tesli i jej Superchargerów będą najwcześniej za pięć-siedem lat, jak dobrze pójdzie 😉

Nota 2: i tym wesołym akcentem wchodzimy w majówkę. Udanego długiego weekendu! 🙂

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version