Tesla wymienia w całej Europie (oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce, region EMEA) uchwyty przewodów w Superchargerach v4. Poprzednia generacja została źle zaprojektowana, miała wadę, która ujawnia się przy niskich temperaturach. Przy okazji Max de Zegher ujawnił też, że kable zaprojektowano w taki sposób, żeby wytrzymały nawet 500 zamiast dotychczasowych 250 kW, obsługiwały różne pojazdy, ale nigdy nie dotykały gruntu.

Supercharger v4, garść szczegółów

Z opisu, który zamieścił de Zegher, wynika, że modyfikowane są tylko olstra, miejsca, w których przewód kotwiczy w ładowarce. Brno ze zdjęcia otwierającego ((c) The Orange Astronaut / X), Gliwice i Szczecin czekają na części; zostaną poddane serwisowi, gdy tylko części przypłyną ze Stanów Zjednoczonych, z fabryki w Bufallo (źródło). Aktualnie wymieniono już uchwyty w 503 stacjach ładowania, co stanowi 70 procent stanu. Pozostałe 212 będzie podlegało naprawie w styczniu, więc przy okazji dowiadujemy się, że Tesla ma w Europie 715 stanowisk z Superchargerami v4:

Nie jest jasne, czy problemem jest 1/ wypadanie przewodów z uchwytu na mrozie, czy 2/ niemożność wepchnięcia przewodu do uchwytu, gdy ten pierwszy jest rozgrzany ładowaniem a ten drugi – nadal zimny (ciepłe przedmioty podlegają rozszerzaniu temperaturowemu), czy może wreszcie 3/ sztywnienie przewodów, które „zapamiętują” kształt, gdy były ciepłe i podłączone do samochodu. Opcje nr 1 i 2 mogą występować razem, opcja nr 3, a właściwie duża sztywność zimnych przewodów ultraszybkich ładowarek, to zmora wszystkich operatorów – kto usiłował podpinać się do ładowania zimą, wie.

Mimo tego pracownik Tesli twierdzi, że kable zaprojektowano w taki sposób, by były możliwie lekkie i pozwalały na rozpędzenie się Superchargera v4 do 500 kW (architektura 800 V; aktualnie tylko Cybertruck). Superchargery v3 obsługiwały do okolic 250 kW. Długość przewodów dobrano w taki sposób, by nigdy nie dotykały ziemi (brud, dodatkowe tarcie), niezależnie od tego, czy kabel jest w uchwycie, czy może ładuje samochód. Ponadto ładowarki wyposażane są w ekrany informacyjne i czytniki kart RFID, w tym także kart płatniczych.

Supercharger Szczecin (c) Czytelnik

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: