Nowy firmware 2020.24.6 Tesli podnosi maksymalną moc ładowania Tesli Model S i X na Superchargerach v3 do 225 kW, czyli wartości o zaledwie 10 procent niższej niż obsługują Tesla Model 3 i Y. Dotychczas maksimum dla wersji „Raven” wynosiło rzekomo 200 kW, ale realnie było to raczej do 190 kW.

Nowy software 2020.24.6, wyższa moc ładowania i brak informacji o kompatybilnych samochodach

Informację o wyższej mocy ładowania na Superchargerach v3 wychwycił portal Electrek w opisie aktualizacji. Z komunikatu  trudno wywnioskować, jakich wersji samochodów on dotyczy (źródło). Spodziewamy się, że chodzi o najnowsze Modele S i X „Raven” z ostatnich kilku miesięcy bo niektórzy właściciele Tesli Model S zauważyli, że ich samochody zmieniły nazwę z „Long Range” na „Long Range Plus”.

Wariant „Long Range Plus” został wprowadzony w Stanach Zjednoczonych w lutym 2020 roku. Przy wątku badania go przez Agencję Ochrony Środowiska (EPA), Elon Musk stwierdził w pewnym momencie, że wyższy zasięg jest dostępny we wszystkich egzemplarzach produkowanych od stycznia 2020 roku.

> Tesla Model S LR+ już oficjalnie z zasięgiem EPA wynoszącym 647 km. Tesla: Niższa masa, wyższa efektywność

Potwierdza to inny fragment opisujący aktualizację oprogramowania. Tesla informuje, że samochody mogą wyświetlać nieco wyższy zasięg, który „precyzyjniej oddaje pojemność baterii”. I rzeczywiście, na screenshocie z aplikacji widać wzrost z nieco ponad 360 mil (579 km) na ponad 390 mil (628 km, +8,3 proc., źródło).

Pojemność akumulatorów się nie zmieniła, więc zoptymalizowano zużycie energii. I uznano, że ogniwa wytrzymają krótkie ładowanie z mocą do 225 kW zamiast 200 kW. W gamie kalifornijskiego producenta rekordzistami nadal pozostają Tesle Model 3 / Y Long Range, które osiągają do 250 kW.

Tesla Model S Long Range Plus w Europie – jest czy jej nie ma?

Tesla Model S Long Range Plus nie występuje w europejskim konfiguratorze. W stosunku do wariantu Long Range oferowanego na naszym kontynencie ma ona mieć lub po prostu ma:

  • „znacząco” niższą masę,
  • nowe felgi i opony,
  • wydajniejszy silnik,
  • mocniejsze hamowanie rekuperacyjne (źródło).

Nie bylibyśmy mocno zdziwieni, gdyby okazało się, że wersja jest sprzedawana również u nas, tyle że pod starą nazwą. Do pewnego stopnia wynika to z testu Bjorna Nylanda:

> Tesla Model S Long Range AWD „Raven” – zasięg do 644 km przy 90 km/h, do 473 km przy 120 km/h. Rozbija konkurencję w puch [wideo]

Być może procedura WLTP okazała się odporniejsza na optymalizacje, więc „Plus” dodany do nazwy wyglądałby śmiesznie? A może zmiana nazwy wymaga dodatkowego procesu homologacyjnego? Trudno powiedzieć.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]