Współczesne Superchargery v2 obsługują moc do 150 kW, ale dopiero po aktualizacji oprogramowania. Dotychczas w Europie nie było widać, żeby aktualizacja faktycznie została zaaplikowana. Aż do teraz: Tesla oficjalnie poinformowała, że na naszym kontynencie zwiększyła moc ładowania do 150 kW.
Europejskie Superchargery z mocą do 150 kW
150 kW to maksymalna moc, którą są w stanie osiągnąć Tesle Model 3 Long Range (z baterią 74 kWh) z oprogramowaniem co najmniej 2019.12.1. Ładowanie z taką szybkością oznacza 800-1 000 kilometrów zasięgu w godzinę, czyli około +150 km/10 min. Oczywiście pod warunkiem, że maksymalna moc zostanie utrzymana, co jest prawdą w przedziale od kilkunastu do około czterdziestu kilku procent pojemności baterii (żółty wykres):
Moc ładowania wynoszącą 150 kW powinny osiągnąć również Tesle Model S i X „Raven”, czyli wyprodukowane od kwietnia 2019 roku. Starsze wersje, w zależności od roku produkcji, albo dojdą do poziomu około 130-135 kW, albo… nic się w nich nie zmieni. To samo dotyczy również Superchargerów v3, których na razie nie mamy jeszcze w Europie.
> Czy Supercharger v3 obsłuży Tesla Model X? Obsłuży, ale ze standardową mocą
O wyższej mocy ładowania informują mieszkańcy Belgii, Francji, Hiszpanii, Niemiec (źródło). Zwiększona moc urządzeń jest widoczna na mapach w samochodach. Należy jednak pamiętać, że jest to maksimum możliwości Superchargera, a nie samochodu – na przykład Tesla Model 3 Standard Range Plus nie osiągnie więcej niż 100-110 kW, niezależnie od wersji urządzenia.
Mapa na stronach Tesli nadal informuje, że Superchargery w Polsce obsługują do 120 kW. To samo jednak dotyczy innych lokalizacji w Europie, co oznacza, że dane mogą być błędne: