Elon Musk zapowiedział, że w 2020 roku planuje znaczące przyspieszenie z Superchargerami v3 w Europie. I rzeczywiście, coś się zaczyna dziać. Na nasz kontynent przypływają kontenery z nowymi Superchargerami, które powinny trafić w 11 nowych lokalizacji Tesli ze stacjami ładowania 250 kW.
Supercharger v3 dla Tesli lepszy niż Ionity
W tej chwili na kontynencie europejskim Tesla dysponuje siecią Superchargerów w wersji 2 (v2) obsługujących moc między 120 a 150 kW. Supercharger v3 to najnowsza generacja ładowarek, która pozwala na uzupełnianie energii w Modelu 3 i Y z mocami dochodzącymi do 250 kW oraz Modeli S i X „Raven” z szybkością niecałych 200 kW.
Im starszy samochód, tym osiągana moc będzie niższa:
> Czy Supercharger v3 obsłuży Tesla Model X? Obsłuży, ale ze standardową mocą
Na stacjach ładowania Ionity Tesle w najlepszym razie osiągają około 190 kW (390 woltów, 500 amperów).
W Europie mamy dwa Superchargery v3: w Londynie (Wielka Brytania) i Liertoppen (Norwegia). Pojawiają się jednak nieoficjalne informacje, że w tym roku może zostać uruchomionych kolejnych 11 lokalizacji:
- 4 w Holandii,
- 2 w Niemczech,
- 2 we Francji,
- 2 w Norwegii,
- 1 we Włoszech (źródło).
Podejrzewamy, że najnowsze stacje ładowania Tesli zostaną umiejscowione tam, gdzie konieczne jest zwiększenie przepustowości w liczbie obsługiwanych samochodów. Supercharger v3 potrafi naładować Model 3 do około 65 procent w 20 minut. Supercharger v2 wymaga nawet dwukrotnie dłuższego postoju:
W Polsce mamy dziś siedem Superchargerów, z czego sześć pracuje z mocą do 150 kW, a jeden (Warszawa) – do 120 kW. Oprócz tego od co najmniej 2017 roku zapowiadane jest uruchomienie stacji ładowania Tesli w Strykowie, Sieradzu, Rzeszowie i Ostrowi Mazowieckiej (źródło).