Tauron jest kolejnym operatorem, który zaczął stosować dynamiczne ceny energii. W zależności od jej ilości w sieci firma będzie podnosić lub obniżać stawki na ładowarkach. Dla niektórych właścicieli aut elektrycznych może być to męczące, że muszą kontrolować kilka aplikacji, ale kto chce zaoszczędzić, rzuci okiem, gdzie jest taniej, żeby skorzystać z promocji.

Dynamiczny cennik Tauronu

Operator zapowiada, że dziś, we wtorek, 29 kwietnia, między godziną 11.00 a 15.00 na stacjach ładowania DC zapłacimy 1,89 zł/kWh, z kolei na stacjach AC stawka wyniesie 1,29 zł/kWh. Firma utrzymuje, że cennik na następny dzień będzie podawać „po godzinie 16.00”. W aplikacji mobilnej znajdziemy go wcześniej, ale trzeba pamiętać, że są to kwoty stałe, ustalone regulaminem, więc następnego dnia mogą być inne. Słowem: jest zamieszanie, brakuje precyzji, przydałaby się adnotacja, że następnego dnia wartości mogą być niższe. Lub wyższe.

Przeglądając aplikację mobilną zauważyliśmy, że ceny podawane w komunikacie wcale nie są najniższe, bo na MOP Jonas Północ w przedziale między 12.00 a 14.00 zapłacimy jeszcze mniej, tylko 1,77 lub 1,78 zł/kWh za DC. Z kolei w Jeleniej Górze przy Sudeckiej AC kosztuje w tym samym przedziale 1,27-1,28 zł/kWh. Stacje wyglądające na partnerskie wyświetlają stałą cenę niezależnie od godziny. Podobnie jest ze stacjami ładowania DC przy obiektach KGHM, które opisane są jako Partner DC. Dochodzimy do wniosku, że dynamiczne ceny obowiązują na obiektach OZE DC, chociaż mamy trudność z całkowitym zaufaniem aplikacji, która nie potrafi wczytać fragmentów mapy:

Zmienne ceny na stacjach ładowania od dawna stosuje Tesla. Eksperymentowała z nimi Polenergia eMobility. Od pewnego czasu z dynamicznych stawek korzysta Ekoen, jednak trzeba pamiętać, że na MOP-ach jest zawsze drogo. Działanie ma sens, lecz w sytuacji, w której każdy podaje te ceny o różnej porze i w różnych źródłach (strona WWW, aplikacja mobilna, …), śledzenie promocji może być utrudnione. Na to nakładają się dodatkowe czynniki w rodzaju dostępności ładowarek czy ich mocy – te w Tauronie zwykle mają 50 lub 70 kW przy DC.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: