W Europie uruchomiono trzecią stację ładowania samochodów elektrycznych Ionity. Tak jak i w Niemczech, na stacji dostępnych jest 6 urządzeń – i coraz bardziej zaczynają one przypominać ładowarki prezentowane na wizualizacjach Ionity.

Trzy stacje ładowania Ionity w Europie

Dotychczas firma miała dwie lokalizacje: w Danii (testową/komercyjną) oraz w Niemczech (komercyjną). Trzecią uruchomiono właśnie w Szwajcarii, w Neuenkirch niedaleko Lucerny.

> Nissan Leaf (2018) Visia zniknął z polskiego cennika. Najtańszy model: Acenta

Ładowarki wyposażone są wyłącznie w kable z wtyczkami CCS Combo 2, co oznacza, że nie naładujemy na nich samochodów z gniazdami Type 2, nie mówiąc już o modelach z CHAdeMO.

Zoe, Leaf, Tesla? Ionity nie obsługuje

Z Ionity nie skorzystają między innymi: Nissan Leaf, Mitsubishi Outlander PHEV, Renault Zoe oraz większość aut sprzed 2016 roku. Nie naładuje się na nich również Tesla, która w Europie posiada wyłącznie gniazdo Type 2 ani żaden samochód, który posiada gniazdo Type 2 bez rozszerzenia CCS (Combo 2).

Maksymalna moc ładowania w sieci Ionity na początku ma wynieść 175 kW, docelowo będzie to 350 kW (kilowatów). W tej chwili najwyższa obsługiwana przez samochód moc ładowania to 150 kW w Audi e-tron (pierwsze dostawy w listopadzie 2018) oraz 100 kW w elektrycznym Hyundaiu Kona. Prawdopodobnie pierwszym autem na rynku dającym możliwość ładowania z mocą 350 kW będzie Porsche Mission E.

Na ilustracji: stacje ładowania Ionity w Szwajcarii (c) Snuups / tff-forum.de

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]