Internauta Zack wrzucił na Twittera wyrazy swojego zachwytu z szybkości ładowania Tesli Model 3 na najnowszych Superchargerach v3. Z 8 do 33 procent naładował się w 4,5 minuty, z 29 do 62 procent poziomu baterii doszedł w 8 minut. W pierwszym przypadku to aż +27,4 km/min. (+27,4 km zasięgu na minutę ładowania).

Musk: Zwolniliśmy z Superchargerami v3, przyspieszymy

Zapytany o większą liczbę Superchargerów v3 na „Kosmicznym Wybrzeżu” na Florydzie (Stany Zjednoczone), szef Tesli zdradził, że producent zwolnił nieco, by umożliwić produkcję urządzeń, ale teraz planuje przyspieszyć (źródło). W tej chwili w Europie funkcjonują 2 stacje ładowania Tesli osiągające moce ładowania wynoszące do 250 kW, ale aż 12 jest w budowie, a 2 kolejne mają pozwolenia na budowę [dane nieoficjalne, zbierane przez społeczność].

Najbliższy Polski Supercharger v3 powstanie w Wismar (Niemcy) nad Morzem Bałtyckim, niecałe 300 kilometrów od Szczecina (źródło):

Duże moce ładowania są o tyle ważne dla właścicieli aut elektrycznych, że pozwalają na błyskawiczne uzupełnianie energii w trakcie podróży. Wspomniana we wprowadzeniu Tesla ładuje się z szybkością ponad 27 kilometrów zasięgu na każdą minutę postoju. Oczywiście dotyczy to sytuacji optymalnej, wąskiego przedziału, w którym Model 3 jest w stanie rozpędzić się do około 250 kW (źródło).

Im szerszy jest przedział, tym sumarycznie wolniejsze będzie ładowanie – przy uzupełnianiu energii z 29 do 62 procent użytkownik osiągnął już „tylko” +19 km/min. Ale to nadal sporo, bo ośmiominutowy postój przełożył się na dodatkowe 150 kilometrów zasięgu.

Zwiększanie liczby Superchargerów v3 może być istotne również dla właścicieli aut marek innych niż Tesla. Owszem, nie mogą oni uzupełniać energii z użyciem infrastruktury kalifornijskiego producenta, ale Tesla wywiera presję na producentów, by przyspieszali z mocami ładowania samochodów. W tej chwili za „minimum idealne” powinniśmy zaczynać uważać co najmniej 100 kW (do +9 km/min.), a nie dotychczasowe 50 kW mocy ładowania:

> Tesla Model 3, Porsche Taycan i topowe smartfony. Technologie baterii mówią nam, że ładowanie <50 kW idzie do lamusa

Aktualnym rekordzistą, gdy chodzi o moc ładowania, jest Porsche Taycan osiągające na odpowiednich stacjach ładowania do 270 kW. Jego zużycie energii sprawia, że auto odzyskuje 18-19 kilometrów zasięgu w minutę (+18-20 km/min.).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: