Greenway Infrastructure Poland opublikowało 19 marca cennik, który będzie obowiązywał na stacjach ładowania samochodów elektrycznych należących do operatora. W internecie pojawiło się sporo opinii, które były zarówno głosami poparcia, jak i sprzeciwu względem cen. Zebraliśmy obok siebie najważniejsze z nich.

Cennik Greenway: opinie internautów

Głosy popierające operatora

Kuba:

Lol. Szacując stawki dla Enegive szacowałem 1 PLN netto za 22 kW i 1,50 PLN netto za 50 kW. Żadnej niespodzianki nie ma. Taniej nie ma sensu tego robić… (…) nie widzę żadnego powodu, żeby rozdać chociaż jedna kilowatogodzinę za darmochę, albo nawet po kosztach… (…) Ceny które podał Greenway są akurat – idealnie skrojone. (…) Każdy właściciel Tesli z którym rozmawiałem zapłaciłby bez wahania 2 PLN za kWh Chademo przy autostradzie. To znaczy ze 1,89 to jest właściwa cena.

> Cennik Greenway OFICJALNIE: 2,29 lub 1,89 zł / 1 kWh CHAdeMO i Combo 2

Daniel:

(…) na moje ceny są spoko, chyba że ktoś planował ładować się tylko na Greenway’u, to sorry, że w końcu zrozumiał do czego służą szybkie ładowarki.

Miłosz:

Jeśli chodzi o ładowanie na długiej trasie, to cena na ładowarce nie ma znaczenia dla tych 3-4 razy w roku. A za rok będzie już wiadomo na jakich warunkach zachęcą do ładowania Orlen i inni. (…)

Mariusz:

Ja i tak ładuję w domu nocną taryfą. A raz na ruski rok mogę zapłacić więcej. Jest ok, bo płacimy za ilość energii, a dopiero po określonym czasie za blokowanie słupka.

Bartłomiej:

A propos stawek GreenWaya to policzyłem ile w tej chwili kosztuje ich sama tylko moc zamówiona dla ładowarek poza galeriami handowymi. Dla 50 kW to jakieś 3000 zł/m-c. Przy wykorzystaniu ładowarki na poziomie 15% i średniej mocy ładowania bardzo wysokiej (35 kW, w rzeczywistości jest o połowę niższa), wychodzi 80 gr/kWh netto. Do tego 23% VAT, do tego jakieś 50 gr/kWh netto za energię elektryczną, do tego koszty ładowarki – pewnie kolejnych 50 gr za amortyzację, do tego software, call center 24h… No i na tym zarobek. Marzyciele piszący o cenach na poziomie 1 zł/kWh są już chyba w 2025 roku (…)

Jakub:

Myślę, że płacąc za prąd (bazujmy na PL) 0.53 a do tego cała inwestycja, gdzie nie jest nigdy refundowana w 100%, koszty podatków nierefundowane oraz masa ludzi zaangażowana której nie pokryło dofinansowanie, tylko pokrył jak już zarząd Greenway + zysk który musi być, to firma a nie Watykan z Franciszkiem na czele to znośna cena

> CENY: Elektryczny Nissan Leaf (2018) podrożał… nie tylko w Polsce

Głosy pośrodku i ciekawe

Aleksander:

Dla porównania w Norwegii cena za ładowanie DC wynosi 2,5kr/min, przy dzisiejszym kursie korony wynosi to 1.11zł (korona się umocniła ostatnimi dniami, dłuższy czas kurs był 41 gr a teraz 44 gr). Średnio ładuje swojego Leafa 20 min. i około 10-12 kWh. Cena 10 kWh w Polsce to 18,9 zł, 20 minut w Norwegii 22,2zl. Cena bardzo przybliżona, niestety, średnie zarobki nie.

Artur:

Na miejscu Greenwaya nie obawiałbym się dużych graczy. Zapewne wykupi on Greenwaya i nikt na tym nie straci. Być może taki jest cel biznesowy firmy.

Wojciech:

Bo wiesz, w PL to ludzie myślą właśnie, że ładowarki mają być wszędzie za darmo. Nie biorą pod uwagę, że auto ładuje się w domu.

Głosy niezadowolenia

Jacek:

nie no… taniocha w porównaniu do Rumunii… ale co do UK czy Danii… średnio ot tak na szybko wykresik zrobiłem:

Tesla:

Właśnie popełnili elektryczne harakiry (…) To co zrobili, to po prostu krok o 2 lata za szybko. Ceny byłyby OK w sytuacji 10 x większej ilości samochodów EV w Polsce. Wtedy sterujesz ceną, żeby sterować kolejkami przy stacjach.

Norbert:

46zł / 100km?? to wychodzi 10 litrów 95 / 100 masakra!

Sebastiano:

Ale to tylko Greenway. Przecież ta firma zaraz zbankrutuje, jak tylko pojawią się Orlen i ekipa z własnymi cennikami.

Waldemar:

Mnie to zawsze dziwi. Jak tak, to dają za darmo. Jak wprowadzają opłaty, to od razu muszą zarobić ponad 1zł/kWh. Masz rację, że dopóki realizują projekt za pieniądze unijne, to powinni dać cenę po samych kosztach prądu lub z minimalną marżą. Dawanie za darmo jest złe, ale golenie 2 zł też jest złe dla rynku elektromobilnego.

Jakub:

LPG wychodzi taniej. (…) Mam straszną zajawkę na elektryki, a nie mam garażu/podjazdu i w miejskich stacjach ładowania upatrywałem szanse na jakieś sensowne używanie ev.

> Fuze Card zamiast wielu kart do ładowarek? Nie dajcie się nabrać

Opinie zebraliśmy na fanpage’ach Tesla Klub Polska, Elektromobilność, Kierowcy samochodów elektrycznych w Polsce i oczywiście www.elektrowoz.pl.

Ceny na stacjach ładowania samochodów elektrycznych w Europie

Oto zestawienie średnich cen na stacjach ładowania w Europie, które zgromadziła firma Greenway Infrastructure Poland.

Uzasadnienie stawek podane przez Greenway: ceny za ładowanie w Europie (c) Greenway Infrastructure Poland

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]