Podsyłacie nam zdjęcia z postępów prac na stacjach ładowania Ionity. Wynika z nich, że lokalizacja na MOP Olsze (A1, Stryków – Gdańsk) jest już praktycznie gotowa, podczas gdy w Świecku trwają jeszcze prace budowlane. Pierwsza stacja już od stycznia czeka na odbiór przez Urząd Dozoru Technicznego.

Ionity w Polsce – postępy prac

O stacji ładowania Ionity na MOP Olsze usłyszeliśmy po raz pierwszy w styczniu 2021 roku. Niecałe dwa miesiące później, w marcu 2021, teren jest ogrodzony, ale wszystkie konstrukcje już stoją, chociaż są nadal zafoliowane. Biorąc pod uwagę, że folia przykrywa również otwory wentylacyjne, całość może i jest podłączona, ale nie została jeszcze uruchomiona:

W Świecku prace są mniej zaawansowane, teren nie został jeszcze obsiany trawą. Nasz Czytelnik uchwycił nawet moment, w którym obudowa jednej z ładowarek była otwarta:

Kształt urządzeń jest nieprzypadkowy, górny (czarny) czworokąt to lampa, która doświetla stanowiska przy ładowarkach. W Polsce powstają obecnie trzy stacje ładowania Ionity, pierwsza z nich, w Kaszewach Kościelnych pod Kutnem, czeka ponoć obecnie na odbiór przez UDT. Wszystkie ładowarki posiadają wyłącznie kable z wtykiem CCS, nie pozwalają zatem na ładowanie hybryd plug-in i aut z portem Chademo.

Maksymalna obsługiwana przez nie moc powinna wynosić 350 kW, a niemal na pewno nie będzie niższa niż 250 kW na dwa stanowiska [spekulacje www.elektrowoz.pl na podstawie nieoficjalnych informacji o dostępności przyłączy]. Cennik Ionity dla osób nieposiadających abonamentu zakłada tylko jedną stawkę: 3,5 zł/kWh. Z abonamentami niektórych producentów aut możliwe jest obniżenie tej kwoty o ponad połowę.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: