Porsche podłączyło w Berlinie pierwszą stację ładowania pracującą z napięciem do 800 woltów. Punkt ładowania „Porsche Turbo Charging” zaprojektowano z myślą o Porsche Taycan (dawniej: Mission E).
Dwa razy wyższe napięcie, dwa razy szybsze ładowanie
Normalne punkty ładowania pojazdów elektrycznych pracują z napięciem około 400 woltów. Porsche zdecydowało się na jego dwukrotne zwiększenie, by w ten sposób między innymi skrócić czas ładowania baterii – również instalacja w samochodzie znajduje się pod napięciem 800 V. Według komunikatu Porsche sprzed kilku miesięcy, ładowarki osiągają do 350 kW mocy.
Z punktu widzenia zwykłego użytkownika różnica może być znacząca: zamiast dłużących się 30 minut przy stacji ładowania spędzamy kwadrans, czyli akurat tyle, ile trzeba na rozprostowanie kości i zjedzenie kanapki. Dodajmy, że podobny efekt można osiągnąć korzystając ze stacji ładowania Ionity (również 350 kW), o ile tylko samochód obsługuje ładowanie z taką mocą.
Stacja ładowania działa przy Porsche Centre Berlin-Adlershof (Google Maps), a ładowarki dostępne są dla wszystkich właścicieli samochodów elektrycznych w godzinach pracy salonu.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|