Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Shell Recharge z 12 (ultra)szybkimi stacjami ładowania w Polsce [SPIS]. Od 120 do 360 kW, taniej niż Ionity nawet bez abo

Shell dość regularnie chwali się, że uruchamia kolejne stacje ładowania samochodów elektrycznych Shell Recharge na terenie Polski. Choć jest ich tylko kilkanaście w całym kraju, warto o nich pamiętać, gdy korzystamy z pewnych konkretnych tras. Sieć jest bowiem całkiem szybka, miejscami na poziomie Ionity, w dodatku wszędzie mamy co najmniej dwa punkty ładowania (kable). Ceny są niższe niż w Ionity, co nie oznacza, że są niskie: 3 zł/kWh z poziomu aplikacji mobilnej operatora.

Shell Recharge w Polsce

Strefy ładowania aut elektrycznych – bo taka jest poprawna nomenklatura według dyrektywy AFIR – Shell Recharge znajdują się w Polsce w:

  1. Sulechowie, Zielonogórska 2 (S3) – 360 kW, 2x CCS2,
  2. Jerzmanowej, Głogowska 32G (niedaleko S3) – 120 kW, 2x CCS2,
  3. Nowej Wsi Legnickiej 64 (A4) – 190 kW, 2x CCS2,
  4. Nowym Dworze Gdańskim, Warszawska 2m (S7) – 120 kW, 2x CCS2,
  5. Kuklinie 108, Wieczfnia Kościelna (S7) – 360 kW, 4x CCS2,
  6. Sękocinie Starym, Logistyczna 4 (S7 / DK7) – 130 kW, 2x CCS2,
  7. Radomsku, Merloniego 1 (A1) – 100 kW, 2x CCS2,
  8. Krakowie, Śliwiaka 64 (S7) – 200 kW, 2x CCS2,
  9. Trzciance 95m (S8) – 120 kW, 2x CCS2,
  10. Lubrzy k. Prudnika, Opolska 12 (DW41, DW40) – 100 kW, 2x CCS2,
  11. MOP Szewce Zachód (S7) – 130 kW, 4x CCS2,
  12. MOP Szewce Wschód (S7) – 180 kW, 4x CCS2.

Łatwo zauważyć, że operator obstawia południową połowę drogi S3 (odcinek Legnica – Sulechów), trasę Warszawa – morze przez S7 oraz Warszawa – Kraków tą samą drogą. Oprócz tego z ładowarki w Nowej Wsi Legnickiej mogą skorzystać ci, którzy czują, że nie dojadą do Kostomłotów (Tesla) lub Kątów Wrocławskich (wszystkie marki). Osoby zarejestrowane w aplikacji zapłacą na wszystkich urządzeniach operatora tę samą stawkę, 3 zł/kWh. Możliwe są płatności z użyciem kodów QR lub kartą, ale wtedy kwoty mogą być wyższe.

Nowe ładowarki Shell Recharge pod Kuklinem (c) Magdalena Pawlikowska / LinkedIn

Cennik Shell Recharge nie zachęca, natomiast nasi Czytelnicy chwalą kawę na stacjach Shell oraz niektóre z ciepłych posiłków, dzięki którym nie trzeba opychać się fast-foodami podczas, nomen omen, uzupełniania energii. Nie mieliśmy okazji sprawdzić. Ponadto operator twierdzi, że na stacjach 360 kW nie ma twardego dzielenia ładowarki „na pół” w przypadku podłączenia dwóch pojazdów, lecz dochodzi do dynamicznego przydziału mocy.

Nota od ŁB: w tym tygodniu mój najmłodszy Syn przechodzi adaptację w żłobku, moja Żona wróciła do pracy, więc publikacje będą takie szarpane, z dużymi przerwami w ciągu doby.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version