Od dawna zachęcaliśmy Was do założenia konta w usłudze Shell Recharge, bo karta RFID Shella pozwalała na skorzystanie z praktycznie wszystkich rodzajów ładowarek, nawet bez dostępu do internetu. Tymczasem karta naszego Czytelnika została zablokowana i otrzymał on informację, że nie zostanie odblokowana, ponieważ „Shell Recharge kończy działalność w Polsce”. Dodzwoniliśmy się do międzynarodowej pomocy technicznej, ale odpowiedź, którą otrzymaliśmy, jest niejednoznaczna.

Aktualizacja 2024/12/05, godz. 14.19: otrzymaliśmy odpowiedź od szefowej ds. relacji korporacyjnych Shell Polska, Katarzyny Cyran. Wklejamy ją poniżej, wcześniejsza treść znajduje się na dole:

Dziękuję za pytanie, dementuję tę informacje. Shell Recharge są dostępne obecnie w 9 lokalizacjach, mamy tam łącznie 11 ładowarek, każda z dwoma punktami ładowania:

  • Radomsko 1159 CHAMPION moc: 100 kW
  • Sękocin Stary 7120 INSTYTUT moc: 130 kW
  • Trzcianka 6015 TRZCINA moc: 120 kW
  • Prudnik Lubrza 5219 moc: 100 kW
  • Jerzmanowa 5521 PAŁACOWA moc: 120 kW
  • MOP Szewce Zachód 3507 moc:2×130 kW
  • Nowy Dwór Gdański 2020 TUGA moc: 160 kW
  • Kraków 3135 LAJKONIK moc: 200 kW
  • MOP Szewce Wschód 3505 moc: 2x180kW

W tym roku uruchomiona zostanie jeszcze jedna ładowarka w Nowej Wsi Legnickiej (5109 Legnicka) o mocy 190 kW. Lokalizacja kolejnych ładowarek, które się pojawią w najbliższych miesiącach to: Mławka (2 urządzenia), Sulechów Morwa oraz Oleśnica Olcha. Dodatkowo, we współpracy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Shell pracuje nad planem uruchomienia 75 ultraszybkich ładowarek z 150 punktami ładowania do końca 2027 r. Pierwsze ładowarki finansowane z programu NFOŚ dostępne będą w 2026 roku.

Zablokowane konto Shell Recharge – co robić?

Zacznijmy od blokady konta: na początku czerwca 2024 roku Shell zresetował wszystkie konta i domagał się ich ponownej reaktywacji. Konieczne było także ponowne połączenie karty do ładowania z kontem – z naszych informacji wynika, że karty wirtualne przestawały działać lub po prostu znikały. Aplikacja wymuszała także dodanie karty płatniczej, gdzie nie było możliwe wybranie naszego kraju (Polska – już wkrótce i nieaktywny przycisk Kontynuuj). Na szczęście można było użyć metody alternatywnej, konta bankowego i automatycznych płatności. Dodajmy, że w naszym kraju ta metoda rzadko kiedy działa poprawnie. Z reguły: NIE działa, co kończyło się niemiłymi mailami o uregulowanie zaległości.

Jeżeli ktoś nie aktywował konta na czas, teraz musi zresetować hasło. Sprawdziliśmy tę metodę: działa, nawet jeśli system komunikował mu wcześniej, że bezpowrotnie stracił dostęp. Wystarczy wejść do aplikacji mobilnej i po prostu kliknąć Nie pamiętam hasła?, by mieć możliwość resetu frazy zabezpieczającej i zalogowania się do aplikacji. Konto z powrotem stanie się aktywne. Dodajmy, że pobranie z serwerów informacji o aktywnej karcie RFID może chwilę potrwać; nie należy się tym niepokoić.

„Shell Recharge is ceasing operations” plus możliwa interpretacja

I tutaj pojawia się informacja, którą otrzymał nasz Czytelnik od niemieckiej pomocy technicznej. Otóż napisano mu, że karta faktycznie została zablokowana i nie zostanie odblokowana, ponieważ „Shell Recharge kończy działalność w Polsce”. Skontaktowaliśmy się z osobą, która może być zaznajomiona z tematem, odpowiedź była niejednoznaczna. Na polskiej stronie nie ma takiego komunikatu, przemiły człowiek z międzynarodowej pomocy technicznej, z którym rozmawialiśmy, również niczego takiego nie wiedział i nie był w stanie potwierdzić ani zaprzeczyć tej hiobowej wieści.

Optymistyczna interpretacja jest taka: Polskę przestanie obsługiwać oddział niemiecki, ponieważ Shell Recharge oficjalnie ruszy z usługą w Polsce – także dla osób fizycznych. Przy okazji sprawdziliśmy, że chociaż Shell Recharge jest drogie, to akurat na ładowarkach Powerdot oferuje bodaj najlepsze stawki: Lublin, Turystyczna 1 – 2,61 zł/kWh przez Shell Recharge lub 3,14 zł/kWh przez Plugsurfing. Identyczne ceny są na kilku innych szybkich ładowarkach.

Nota od redakcji Elektrowozu: dziś jest już późno, ale jutro spróbujemy sprawdzić informację u źródła.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: