Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Renault w konsorcjum budującym stacje ładowania 350 kW

Grupa Renault-Nissan-Mitsubishi przystąpiła do konsorcjum E-via Flex-e, które uruchomi w Europie kilkanaście szybkich stacji ładowania obsługujących ładowanie z mocą do 350 kilowatów (kW). Oprócz Grupy Renault-Nissan-Mitsubishi w konsorcjum są Enel, EDF, Enedis, Ibil i Verbund.

Szybkie ładowarki na zachodzie Europy a przyszłość CHAdeMO

W ramach konsorcjum ma zostać postawionych 14 szybkich ładowarek: 8 we Włoszech, 4 w Hiszpanii i 2 we Francji. Dlaczego właśnie taki układ? Enel, który zainicjował prace nad projektem, jest firmą włoską.

Ładowarki zostaną uruchomione w ramach programu „Łącząc Europę” (ang. Connecting Europe Facility, CEF), uzupełnią więc sieć stacji ładowania uruchamianych przez IONITY (m.in. BMW, Volkswagen, Ford, Shell), Ultra-E czy Greenway. Jednocześnie sam Enel planuje uzupełnić sieć superszybkich ładowarek urządzeniami wolniejszymi, normalnymi – we Włoszech w 2020 roku ma ich stać 7 tysięcy, w 2022 roku – 14 tysięcy (!).

Obecność Grupy Renault w konsorcjum sugeruje, że ładowarki na pewno zostaną wyposażone w złącze CHAdeMO dla samochodów marki Nissan. Jednak sam standard CHAdeMO zaczyna nieco odstawać od światowej czołówki. Na 2017 roku zapowiadano publikację specyfikacji nowej wersji protokołu obsługującej ładowanie z mocą do 200 kilowatów mocy – i nic takiego nie miało miejsca.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Pierwsze elektryczne VW w Chinach – zalajkuj i zobacz:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version