Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Punkty ładowania PKP testowo płatne. 0,52 zł/kWh to tylko eksperymenty, niestety [aktualizacja]

Aktualizacja 2021/03/17, godz. 18.10: skontaktowała się z nami Katarzyna Stefanowicz, manager ds. marketingu i PR w Kolejowych Zakładach Łączności, producencie słupków ładowania EcoMoto dla PKP. Dowiedzieliśmy się, że prezentowane na ekranie stawki były tylko stawkami testowymi i pojawiły się w Bydgoszczy, ponieważ firma testowała urządzenie w mieście, w którym znajduje się jej siedziba. Obecnie ładowanie jest darmowe, a oficjalne stawki zostaną ogłoszone przez PKP.

Poniżej znajduje się pierwotna wersja tekstu, nie wprowadzamy w niej zmian:


Punkt ładowania PKP EcoMoto /właściwie: ecoMOTO/ w Bydgoszczy zaczął domagać się uiszczenia opłaty za ładowanie, poinformował nas Czytelnik Krzysztof. Z prezentowanych na ekranie stawek wynika, że 1 kWh energii będzie kosztował 52 grosze, z tym, że terminal nie akceptuje na razie żadnych kart płatniczych, więc uzupełnianie energii jest niemożliwe.

Nowy cennik ładowania przy dworcach PKP

Ze zdjęcia, które wykonał Pan Krzysztof, odczytamy, że do wyboru mamy ładowanie za 5, 10, 20, 30, 50 złotych oraz „inną kwotę”. Biorąc pod uwagę, że punkty ładowania PKP serwują nam prąd przemienny (AC), nawet auta z 3-fazowymi ładowarkami pokładowymi o mocy 11 kW będą konsumowały niecałe 6 złotych na godzinę. Naładowanie do pełna niemal rozładowanego Hyundaia Ioniq Electric czy Kii e-Niro wyniesie nas około 30 złotych (i potrwa ponad 5 godzin). Koszty podróżowania tymi samochodami przy uzupełnianiu energii na stacjach PKP to zatem około 8-10 złotych za 100 kilometrów.

0,52 zł/kWh to dziś najniższa stawka na rynku, drożej jest nawet w stosowanej w domach taryfie G11 (obecnie ponad 0,70 zł/kWh). Taniej naładujemy się tylko z paneli fotowoltaicznych lub w jednej z taryf G12. Problem w tym, że w tej chwili terminal płatniczy w punkcie w Bydgoszczy jeszcze nie działa (16 marca, godz. 17.45).

PKP Mobility chwali się dziś w sumie 9 stacjami ładowania przy dworcach:

  1. Warszawa Wschodnia,
  2. Bydgoszcz Główna,
  3. Wrocław Główny,
  4. Opole Główne,
  5. Częstochowa,
  6. Gliwice,
  7. Katowice,
  8. Katowice Ligota
  9. Gdynia Główna.

Dostępny na stronach PKP Mobility regulamin korzystania ze stacji ładowania pochodzi z 2018 roku, a zawarta w nim klauzula:

Wprowadzenie cennika opłat wymaga zmiany regulaminu.

…sugeruje, że w nadchodzących dniach zostaną ogłoszone oficjalne stawki za ładowanie. Nie da się wykluczyć, że wprowadzenie cennika nastąpi 1 kwietnia, gdy wejdzie w życie e-taryfa pozwalająca na preferencyjne rozliczanie energii w niezbyt uczęszczanych punktach ładowania.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version