Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Przetarg GDDKiA na stacje ładowania na MOP-ach (2025). Ekoen zdecydowanym liderem, Tesla w czterech miejscach

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty na uruchomienie ogólnodostępnychstacji ładowania na MOP-ach na autostradach A1, A2 i A4 oraz drogach ekspresowych S3, S7, S8, S17, S19 i S61. W większości przypadków zdecydowanie najwyższe oferty składał Ekoen. Tauron, Fastned i Tesla też się starały, ale tylko firmie Elona Muska udało się przebić Ekoen na dwóch parach MOP-ów (cztery lokalizacje).

Ekoen wyrasta nam na lidera, Tesla w końcu wzięła się za robotę

Oto mapa lokalizacji wraz ze zwycięzcami przetargu (dane źródłowe TUTAJ; mapa sporządzona przez redakcję Elektrowozu):

Spis zwycięzców zamieszczamy poniżej:

O tym, która oferta wygrywała, decydowały dwa czynniki: wysokość zaproponowanego czynszu podstawowego oraz czynsz (udział) w przychodach. W kilku miejscach Tauron zaoferował bardzo wysokie, trzycyfrowe czynsze, ale udział w przychodach określił na poziomie 1 procenta. Ekoen nie szarżował w proponowanych czynszach (kilkadziesiąt złotych), jednak w każdej lokalizacji chce się dość mocno dzielić przychodami (15,01 procent; źródło). Tesla ustawiła wszędzie identyczny udział w przychodach (5,1 procent) i wygrała tylko tam, gdzie Ekoen zaproponował 1,02 złotego czynszu.

Oferty na stacje ładowania na MOP-ach, fragment tabeli (c) GDDKiA

Zgodnie z warunkami przetargu, olbrzymia większość MOP-ów powinna zostać wyposażona w stacje ładowania o sumarycznej mocy 400 kW z minimum 1 punktem o mocy 150 kW do 31 grudnia 2026 roku. Do końca 2027 roku ma to być już 600 kW z co najmniej dwoma punktami po 150 kW. W wybranych lokalizacjach mają się ponadto pojawić punkty ładowania dla pojazdów ciężarowych o mocy 1 400 kW z co najmniej 1 punktem o mocy 350 kW.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version