Max de Zegher, człowiek od rozbudowy sieci stacji ładowania w Tesli, ujawnił na Iksie, że w ciągu następnych około 12 miesięcy Superchargery w Polsce „rozkwitną” i że „zespół się tym zajmuje”. Co ciekawe, Tesla Supercharger Map – oficjalna mapa operatora – ma być teraz aktualizowana co miesiąc, stanie się zatem konkurencją dla prowadzonego przez fanów Tesli portalu Supercharge.info.
Podwójnie dobre wieści dla obecnych właścicieli i potencjalnych nabywców Tesli
Trudno ocenić, czy wypowiedź de Zeghera nie jest aby marketingiem, próbą wsparcia polskich salonów w „robieniu wyniku”, by pomóc im w zagospodarowaniu potencjalnie dużego rynku, który na razie wlecze się w europejskim ogonie, ma zatem gigantyczny potencjał. Trzeba jednak uczciwie dodać, że w ostatnich kwartałach Tesla faktycznie zaczęła regularnie aktualizować Tesla Supercharger Map, swoją mapę Superchargerów, dodaje tam wyniki głosowania, uzupełnia nowe lokalizacje, czyści miejsca, które nie rokują i tak dalej.
Poland Superchargers will flourish in the next ~12 months, team is on it. Sites in Development and Under Construction updated monthly here: https://t.co/3ueBAJgbNu
— Max de Zegher (@MdeZegher) December 10, 2024

Tesla Supercharger Map dla Polski. Przyjrzyj się uważnie opcjom i porównaj je z tymi na obrazku poniżej (c) Tesla
Na razie na polskiej mapie brakuje opcji Otwarte na inne samochody elektryczne (kategoria Supercharger w menu po lewej; patrz powyżej), zapewne dlatego, że w Polsce nie ma takich stacji ładowania. Jest jednak nadzieja, że wraz z rozwojem sieci pojawi się możliwość filtrowania wyników, a właściciele aut innych marek zyskają możliwość korzystania z sieci Tesli. Byłby to spory cios w operatorów dyktujących wysokie ceny (np. GreenWay Polska, Ionity, nie mówiąc o Powerdot) czy zamykających się na dużą grupę klientów (np. Orlen Charge), bo cennik Tesla Supercharger jest przystępny a ładowarki oferują wysokie moce ładowania i duży poziom niezawodności.

Tesla Supercharger Map, czyli Mapa Superchargerów Tesli. Zwróć uwagę na zaznaczoną opcję Open to Other EVs (c) Tesla
Jeśli wierzyć obietnicy de Zeghera, powinniśmy spodziewać się nowych stacji ładowania w Trójmieście, Koszalinie, może Gliwicach, Strykowie, Wrocławiu, Legnicy, Załuskach. może Pile i Boczowie między węzłem A2 x S3 oraz granicą Polski z Niemcami. Istnieje też pewne prawdopodobieństwo, że Tesla dostrzeże potrzeby osób podróżujących do Zakopanego (Nowy Targ) albo na Ukrainę (Rzeszów). Może kiedyś zauważy nawet drogę E67, a precyzyjniej odcinek S8 między Warszawą i Wrocławiem – tutaj jednak chyba potrzebujemy więcej deklaracji „kupię Teslę, gdy tam będzie Supercharger” 😉
Nota od redakcji Elektrowozu: o temat zahaczył nasz Czytelnik, Pan Krzysztof. Dzięki!