Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Pięć stacji ładowania Lidla z opłatami: DC 1,99 zł/kWh, AC 1,59 zł/kWh. Plus zdjęcie dorodnego buraka

Pięć stacji ładowania Lidla pojawiło się w aplikacji Elocity jako urządzenia płatne. Kwoty są akceptowalne, jeśli sieć utrzyma obiecywaną moc ładowania: za DC (CCS, Chademo) z mocą do 50 kW zapłacimy 1,99 zł/kWh, za AC (Typ 2) z mocą do 22 kW opłata wynosi 1,59 zł/kWh. W przeciwieństwie do darmowych ładowarek, te stacje czynne są przez całą dobę i naliczają kary za zajmowanie miejsca: 20 zł/h po przekroczeniu 15 minut bezczynności.

Nowy cennik ładowania Lidl. Będzie obowiązywał wszędzie?

Nowe stacje ładowania Lidla to prawdziwe błogosławieństwo w porównaniu do darmowych urządzeń w dużych miastach okupowanych notorycznie przez taksówkarzy. Działają z mocami 50-60 kW i bywają czynne również po zamknięciu sklepu (np. Kąty Wrocławskie – od paru dni nieaktywny, Chojnów). Wygląda na to, że sieć sklepów może je stopniowo przenosić do aplikacji Elocity i aktywować opłaty. Tak stało się z następującymi lokalizacjami:

Cennik już opisywaliśmy: 1,99 zł/kWh przy DC, 1,59 zł/kWh przy AC. Urządzenia uruchamia się z aplikacji mobilnej Elocity (dla Androida TUTAJ, dla iPhone/iOS TUTAJ), ale nowe mają już terminale płatnicze, które pozwalają na uiszczenie płatności kartą. We wszystkich wymienionych lokalizacjach należy odpiąć się po 15 minutach od zakończenia procesu, w przeciwnym razie zostaniemy obciążeni dodatkową opłatą w wysokości 20 zł za godzinę.

Na ładowarkach darmowych o konieczności szybkiego opuszczenia miejsca skwapliwie przypomną nam taksówkarze 😉

Lidl dysponuje w Polsce w sumie 60 stacjami ładowania, olbrzymia większość z nich wyposażona jest w złącza DC (źródło). W chwili, gdy powstaje ten artykuł (1 marca 2024, godz. 8.29), 55 lokalizacji jest darmowych, jednak widzimy na mapie PlugShare, że niektóre najnowsze, które przez pewien czas działały, właśnie stały się nieaktywne. To może sygnalizować, że są stopniowo przenoszone do aplikacji Elocity i że będą płatne.

W Biurze Prasowym Lidl Polska dowiedzieliśmy się, że, cytujemy:

(…) dodatkowa usługa [ładowania] jest tym momencie bezpłatna dla naszych klientów, jednak planujemy, aby docelowo była płatna. Rozpoczynamy serię testów różnych rozwiązań, aby wybrać optymalne. Docelowo wszystkie stacje będą wyposażone w terminale płatnicze, do czego jesteśmy również zobligowani poprzez wchodzące wkrótce przepisy (AFIR).

A jako bonus – zdjęcie dorodnego buraka BMW PZ 079WS, który na wielkim i niemal pustym parkingu przy Lidlu w Zduńskiej Woli zablokował miejsce przy ładowarce w taki sposób, że przy chęci skorzystania z urządzenia trzeba było podjeżdżać na styk:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 14 głosów Średnia: 4.7]
Exit mobile version