Orlen robi postępy w instalacji urządzeń i chyba pogubił się w świecie oprogramowania. Łukasz Kwiatkowski, kierownik projektu w Orlenie, poinformował na LinkedIn, że tuż przy siedzibie firmy w Warszawie (Bielańska 12, PlugShare TUTAJ) stanęła ultraszybka ładowarka Willbert by Euroloop działająca z mocami do 360 kW i obsługująca natężenie do 700 amperów na złączu CCS2. Do niedawna specyfikacja CCS2 pozwalała na maksymalnie 500 amperów, wartości te przeskakiwała tylko Tesla na Superchargerach.

Orlen 360 kW, coś dla Volvo EX90, Mercedesa EQS SUV i… Tesli?

Firma Willbert by Euroloop nie jest u nas szczególnie rozpoznawalna, choć jest polska (!) i dysponuje zaawansowanymi złączami CCS. To jedno z pierwszych znanych nam przedsiębiorstw, które już dawno temu zaczęło przygotowywać się do ładowania ciężarówek przez stopniowe przekraczanie ograniczenia do 500 amperów w standardzie CCS2. Urządzenie Amber II przy siedzibie Orlenu stanowi ukoronowanie tych prac, realne wdrożenie.

W samochodzie z architekturą 400 V oferowane przez nową ładowarkę Orlenu natężenie wynoszące maksymalnie 700 A pozwala na rozpędzenie się do nawet 280 kW. Oczywiście wszystko zależy tutaj od auta elektrycznego i jego możliwości – to pojazd steruje procesem ładowania – tym niemniej modele z bateriami 100+ kWh powinny na Bielańskiej 12 osiągnąć szczyty swoich możliwości. Na przykład Volvo EX90 przy ~370 woltach w instalacji potrzebuje aż 670 amperów, by mieć obiecywane przez producenta 250 kW.

Dodajmy, że cena Orlen Charge też jest promocyjna, zapłacimy zaledwie 2,07 zł/kWh. Warto przetestować 🙂

Zdjęcie nowej stacji ładowania przy siedzibie Orlenu (c) Łukasz Kwiatkowski / LinkedIn

Eservice error 31

Niestety, koncern nadal ma problemy z oprogramowaniem. Aplikacja mobilna w przypadku próby dodania niektórych kart generuje błąd EService error 31 i jest tak od dobrych kilku lat. Jako redakcja nie jesteśmy w stanie dodać żadnej karty, szacujemy więc, że Orlen dosłownie z automatu odcina sobie co najmniej kilkanaście procent klientów i nie ma to dla firmy większego znaczenia. Ponadto sieć nadal nie obsługuje roamingu, chociaż Kwiatkowski jest kolejnym przedstawicielem Orlenu twierdzącym, że pojawi się on niedługo:

Jeszcze w tym roku uruchomimy kolejne ultraszybkie wielostanowiskowe stacje przy kluczowych trasach tranzytowych – z możliwością roamingu. Najlepsze dopiero przed nami!

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: