Polenergia rozesłała mailing, w których zachęca do bardzo taniego ładowania w godzinach dużej produkcji z OZE (między 11 a 15) oraz w weekendy. Oferta jest faktycznie promocyjna, przy szybkim ładowaniu prądem stałym / DC zapłacimy 1,39 zł/kWh, przy prądzie przemiennym / AC opłata w weekendy to 1,39 zł/kWh, w godziny z OZE (pon-pt, 11-15) stawka zostaje po staremu: 1,6 zł/kWh. Minusem jest dostępność stacji, Polenergia obecna jest głównie w Warszawie, w kilku miejscach na południu Polski i w Koszalinie.
Taniutko na stacjach Polenergia eMobility
Promocyjne stawki mają obowiązywać do końca maja 2024 roku. Poza godzinami dużej generacji z odnawialnych źródeł energii (pon-pt, 15->11) opłaty są po staremu: 1,99 zł/kWh przy DC oraz 1,6 zł/kWh przy AC. Jako „weekendy” zdefiniowano sobotę plus niedzielę, należy więc uważać, żeby nie wpaść na wyższe opłaty podczas „przedłużonych weekendów”.
Osoby niezarejestrowane zapłacą sporo więcej: 2,26 zł/kWh za AC, 2,81 zł/kWh przy DC 90-120 kW oraz 3,1 zł/kWh przy ładowarce DC o mocy od 121 do 400 kW niezależnie od tego, ile wykorzysta samochód. Dlatego lepiej jest zainstalować aplikację mobilną operatora i założyć w niej konto.
Dziwić może wyższa „promocyjna” stawka za wolniejsze ładowanie AC w dni robocze, ale trzeba sobie uświadomić, że bierze się ona z tego, że koszty lokalizacji i ładowarki są stałe. Im dłużej ją zajmujemy, tym mniej czasu na skorzystanie z niej będą mieli inni. Z punktu widzenia właściwie dowolnego operatora idealny klient to właściciel szybko ładującego się elektryka, który zatrzyma się na 20-30 minut, po czym zwolni miejsce następnemu kierowcy.
Polenergia eMobility ma dziś 29 stacji ładowania (według terminologii UE z dyrektywy AFIR: ładowarek i słupków ładowania) z 42 punktami ładowania. Zlokalizowane są one w Warszawie i okolicach, Wrocławiu, Pszczynie, Katowicach, Krakowie i Koszalinie. Aktualna mapa stacji ładowania operatora znajduje się na jego stronie: