Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowy cennik GreenWay Polska od 1 listopada 2022. Oczywiście drożej, a gdy wróci VAT 23 proc., będzie jeszcze wyżej [akt.]

Było pewne, że dojdzie do podwyżek, wszyscy tylko zastanawiali się, jaka będzie ich wysokość. No i mamy, oto nowy cennik GreenWay Polska obowiązujący od 1 listopada 2022. W najtańszym planie bez abonamentu nawet ładowanie prądem przemiennym kosztuje 1,67 zł/kWh. Za prąd stały z ładowarki o mocy 50 kW zapłacimy aż 2,52 zł/kWh.

Aktualizacja 2022/10/17, godz. 13.04: okazało się, że skrócone czasy postojów były pomyłką w dokumencie. Plik już skorygowano. Wykreślamy zatem z artykułu zdania na ten temat.

Cennik GreenWay Polska – najważniejsze zmiany

Przy ładowaniu bez abonamentu, ale po zarejestrowaniu się w sieci operatora (Energia Standard) stawki są następujące:

Kto jeździ samochodem z wolno ładującą się baterią albo ma dużą baterię i instalację 400 V, powinien uważnie przyglądać się zegarkowi. Po przekroczeniu 1 godziny (60 minut) na ładowarce DC dodatkowa opłata to 0,34 złotego za minutę. Przy złączu AC pozostawiono stary limit wynoszący 10 godzin (600 minut), tutaj zatem nie ma się czym niepokoić, można zostawić auto choćby na całą noc.

Abonament miesięcznie GreenWay – kiedy się opłacają?

Przy ładowaniu z abonamentem miesięcznym (Energia Plus, 29,87 zł) stawki są nieco niższe:

Łatwo przeliczymy, że przy ładowaniu na DC na wolniejszych ładowarkach wykupienie abonamentu opłaci nam się po wydaniu około 135 złotych i uzupełnieniu 54 kWh energii. Przy szybszym ładowaniu DC ta granica przesuwa się w okolice 55 kWh i 151 złotych, przy AC wreszcie przejście na abonament opłaci nam się dopiero po wydaniu 294 złotych i pobraniu 176 kWh energii. Jeśli miesięcznie na ładowanie w trybie mieszanym wydajemy ponad 300 złotych, abonament Energia Plus będzie zdecydowanie tańszym wyborem niż plan Energia Standard.

Dla osób, które jeżdżą dużo i ładują się często jest też abonament Energia Max za 85,36 złotego miesięcznie:

Ten abonament okaże się tańszy od uzupełniania energii bez abonamentu, jeśli na ładowarkach do 100 kW pobieramy miesięcznie 101 kWh (od 254 zł w górę). Przy mocach powyżej 100 kW taniej z abonamentem jest od 95 kWh (od 263 zł w górę). Ale jeśli mamy już abonament Energia Plus, to Energia Max będzie tańsza dopiero od 192 kWh na ładowarkach do 100 kW (375 zł za energię) i od 159 kWh na ładowarkach powyżej 100 kW (352 zł za energię).

Reasumując: kto przejeżdża miesięcznie około 1 000 kilometrów korzystając ze stacji GreenWay Polska – bez uwzględniania ładowań w domu – powinien wybrać najdroższy abonament Energia Max. Pozostali zapłacą mniej korzystając z planu Energia Plus, a osoby uzupełniające energię sporadycznie raczej nie stracą, jeśli w ogóle nie kupią abonamentu.

Powyższe kwoty zawierają VAT za energię w wysokości 5 procent. Obniżona stawka podatku obowiązuje do końca 2022 roku, dlatego po Nowym Roku wszystkie wartości wzrosną. Na przykład abonament Energia Max będzie kosztował 100 złotych miesięcznie. Oto cały nowy cennik (źródło):

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: Elektrowóz zoptymalizowałby wydatki, gdyby przeszedł na tańszy abonament. Mamy jednak nadzieję, że te [niewielkie] dodatkowe środki pozwolą na przyspieszenie wdrożeń ładowarek o mocy 100+ kW. Dlatego zostajemy przy najdroższym abonamencie. Chcemy wspierać GreenWay Polska, bo widzimy, że firmie się chce. Zachęcamy innych, by zrobili to samo, o ile oczywiście pozwoli im na to budżet. Dziękujemy.

Nota 2: jeszcze lepiej zoptymalizowalibyśmy wydatki, gdybyśmy korzystali z kart dołączanych do samochodów prasowych 😉

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Exit mobile version