Tesla podała wyniki głosowania na nowe lokalizacje Superchargerów w Europie. Wygrał oczywiście Maskat, stolica Omanu, który prowadził od dawna, choć w Europie nigdy nie był. Na drugim miejscu dojechał Gdańsk, trzecia była Warszawa. W TOP5 zakwalifikowały się też Malmö (Szwecja) i Siófok (Węgry), miasteczko nad Balatonem. Operator ogłosił też nową, trzecią już edycję głosowania.
Nowe Superchargery w Polsce niemal bez dat otwarcia
Supercharger w Gdańsku ma docelową datę uruchomienia na 2024 rok, Supercharger w Warszawie został oznaczony, jako… już istniejący. Chodzi oczywiście o stanowisko na -5 piętrze parkingu podziemnego w hotelu Regent, które według naszych Czytelników jest „najgorzej położonym ze znanych im Superchargerów w Europie. Jest jednak nadzieja, że pinezki zlały się tylko przypadkowo, bo Warszawa zyska jednak Supercharger położony tuż obok salonu.
Oprócz tego w Polsce nadal planowane są następujące lokalizacje:
- Szczecin – bez planowanej daty otwarcia,
- Koszalin – bez planowanej daty otwarcia,
- Gdańsk – bez planowanej daty otwarcia, zresztą tuż obok lokalizacji z głosowania,
- Poznań Południe – bez planowanej daty otwarcia,
- Wrocław (Bielany Wrocławskie?) – bez planowanej daty otwarcia,
- Gliwice (podpisany jako Brzeg) – z planowaną datą otwarcia w 2024 roku.
Jako ciekawostkę dodajmy, że Drezno (Niemcy), które wygrało poprzednią edycję głosowania w IV kwartale 2022 roku zostało zaplanowane do uruchomienia w II kwartale 2022 roku. Tak, to nie pomyłka: plany były na pół roku wcześniej niż zwycięstwo w ankiecie – jakby Tesla sprawdzała, od których lokalizacji najpierw zacząć, żeby zyskać sympatię użytkowników.
W trzeciej edycji ankiety w Polsce jest aż trzynaście lokalizacji do wyboru: Radomsko, Ostróda, Nowy Targ, Bydgoszcz, Ostrów Mazowiecka, Legnica, Kielce, Szczecin, Świnoujście, Piła, Torzym, Gorzów Wielkopolski, Zielona Góra. Nasze serce głosuje oczywiście za Legnicą, z punktu widzenia kierowców i podróżowania wybraliśmy jednak Ostródę (bo morze), Bydgoszcz (bo piękne plaże zachodniej części Pomorza), Ostrów Mazowiecką (bo Mazury), Kielce (bo Kraków) i Radomsko (bo Górny Śląsk). Ale zachęcamy do samodzielnego oddawania głosów TUTAJ.
Jako że stopniowo udostępnia swe Superchargery posiadaczom aut innych marek, zachęcamy do oddawania głosów również właścicieli nie-Tesli. Kto, być może sensowne ładowanie na trasie Kraków – Warszawa będzie możliwe właśnie za sprawą Tesli?
Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: