W spisie planowanych na terenie Polski Superchargerów pojawiły się nowe miejscowości. Są to Szczecin, Koszalin oraz Warszawa Radzymińska, który, spodziewamy się, w rzeczywistości będzie ulokowany tuż obok salonu producenta, a więc w Ząbkach, na granicy z Warszawą. Z zestawienia nie znikła Warszawa Północ.
Aktualny spis Superchargerów w Polsce: istniejące i planowane
Istniejące w Polsce Superchargery nie rozpieszczają właścicieli Tesli. Najwygodniej podróżuje się na południu kraju (autostrada A4), z Poznania na wschód (autostrada A2) oraz z centrum kraju na północ (autostrada A1). Wszystko dzięki Superchargerom w Kostomłotach, Katowicach (A4), ewentualnie pod Rzeszowem (A4), oraz w Poznaniu, Lućmierzu (A2) i Ciechocinku (A1). Radom wydaje się być ukłonem wobec kierowców podróżujących na trasie Warszawa-Kraków.
Z zeszłorocznych planów wynika, że Tesla planuje zasypać dziurę między Kostomłotami i Katowicami (-> Brzeg), stworzyć wygodną bazę wypadową na północy (-> Gdańsk) oraz dać użytkownikom coś więcej niż tylko Supercharger na ciasnym hotelowym parkingu w Warszawie (-> Warszawa Północ). Teraz widzimy, że operator chce ponadto połączyć Berlin z Trójmiastem, bo na tej trasie powstaną dwa kolejne Superchargery: Szczecin i Koszalin.
Droga numer 6 (E28) to raczej zaniedbany ładowarkowo odcinek, ponieważ nie należy ona do korytarza TEN-T. Uruchomione na niej dwa Superchargery sprawią, że posiadacze Tesli ze sporej części kraju zyskają wygodniejszy dostęp do wybrzeża. A żeby zaspokoić potrzeby mieszkańców Warszawy, operator uruchomi kolejną stację ładowania: Warszawa Radzymińska. To lokalizacja, o której pisaliśmy w styczniu bieżącego roku – zanosi się na to, że będzie ona czymś innym niż Warszawa Północ (Warsaw-North).
W spisie planowanych placówek nadal nie ma Superchargera w Białymstoku, który ciągle jeszcze czeka na odbiór Urzędu Dozoru Technicznego.