Power Dot /gdzieniegdzie pisany jako PowerDot/ zapowiedział w 2022 roku, że „jest w trakcie budowy” 650 stacji ładowania obsługujących moc powyżej 100 kW. Jako że styczniu 2023 roku wbudowana w Volvo C40 nawigacja doprowadziła nas do jednej z takich stacji, która nie była jeszcze aktywna, postanowiliśmy spytać operatora o dostępne i planowane lokalizacje. Oto spis miast, które już działają oraz placówek, które zostały już zainstalowane i czekają na rozruch [deklaracja operatora].

Nowe (i starsze) stacje ładowania Power Dot w Polsce

W tej chwili aktywne są następujące szybkie stacje ładowania samochodów elektrycznych, bez słupków AC:

  1. Lublin, Turystyczna 1 (PlugShare TUTAJ) – do 100 kW przez CCS2,
  2. Warszawa, Ostrobramska 101 (PlugShare TUTAJ) – do 120 kW,
  3. Szczecin, Południowa 20 (PlugShare TUTAJ) – do 120 kW,
  4. Wieliczka, Kościuszki 30 (PlugShare TUTAJ) – do 120 kW,
  5. Grodzisk Mazowiecki, Traugutta 19 (BRAK PlugShare) – do 60 kW,
  6. Jarocin x2, Powstańców Wielkopolskich 18 (PlugShare TUTAJ) – do 120 kW oraz do 60 kW,
  7. Żagań, Księżnej Żaganny 21 (PlugShare TUTAJ) – do 120 kW,
  8. Grudziądz x2, Konarskiego 43 (PlugShare TUTAJ) – do 120 kW oraz do 60 kW,
  9. Miejsce Piastowe, Handlowa 4 (PlugShare TUTAJ) – do 120 kW,
  10. Miechów, Racławicka 45B (PlugShare TUTAJ) – do 120 kW,
  11. Dobrodzień, Oleska 35 (PlugShare TUTAJ) – 40 kW (urządzenie: do 120 kW),
  12. Wieluń, Warszawska 8 (PlugShare TUTAJ) – 80 kW (urządzenie: do 120 kW),
  13. Opole, Krakowska 45 (PlugShare TUTAJ) – 120 kW.

Operator zaleca, żeby na stacjach korzystać z aplikacji Charge Assist, ale my preferowaliśmy użycie karty Shell Recharge. Na aplikacji już się sparzyliśmy, prawdę mówiąc odradzamy jej stosowanie. Karta Shell Recharge dotychczas nie zawiodła ani nas, ani naszych Czytelników, w dodatku miewa lepsze, choć nieco mniej czytelne stawki (płatność za energię i czas).

Power Dot ma też cztery stacje ładowania, na których są już ładowarki, ale które jeszcze nie działają. Na pierwszą z nich trafiliśmy dzięki nawigacji samochodu, dlatego przy kierowaniu się wskazówkami aut polecamy daleko idącą ostrożność. Z drugiej strony: akurat to miejsce będzie w przyszłości wyjątkowo wygodne, jeśli ktoś wyruszy z salonu Tesli na zachód lub też będzie jechał z północnego wschodu na zachód lub południe kraju.

  1. Warszawa, Geodezyjna 76, Decathlon Targówek (Mapy Google TUTAJ) – 250 kW, 5x CCS2 (Kempower, maksymalnie 1 000 V, 2x 200 A; zdjęcie tabliczki znamionowej poniżej)
  2. Żory, Malinowa 1 (Mapy Google TUTAJ) – 200 kW, 3x CCS2,
  3. Biłgoraj, Jana Pawła II 51 (Mapy Google TUTAJ) – 200 kW, 3x CCS2,
  4. Swarzędz, Dworcowa 7 (Mapy Google TUTAJ) – 100 kW, 2x CCS2.

Pierwsza ładowarka w Lublinie została uruchomiona mniej więcej rok temu, na początku roku 2022. Po około 12 miesiącach lokalizacji jest 13 plus kolejne 4 czekają na rozruch, w sumie 17. Oprócz tego w I kwartale 2023 roku planowane jest postawienie 15 stacji ładowania obsługujących DC z mocami od 50 do 120 kW. Największa grupa pojawi się w Krakowie, jest też Jędrzejów Gorzów Wielkopolski, gdzie zawitają też słupki 22 kW.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: