Nio zaskakuje. Firma poszła w kierunku dwóch tańszych marek, Onvo i Firefly, model pierwszej już pokazano, model drugiej jeździ na razie w maskowaniu (zdjęcie otwierające). Teraz okazuje się, że „najtańsze Nio”, Firefly, będzie niekompatybilne z istniejącą siecią stacji wymian baterii Nio/Onvo. Firefly musi zbudować swoją własną sieć stacji, gdzie pojawią się pakiety przeznaczone specjalnie do samochodów najniżej pozycjonowanej marki.

Firefly, „najtańsze Nio”, z własnymi stacjami wymian. Oby porty ładowania były takie same…

Deklaracja dotycząca osobnych, mniejszych stacji pochodzi od samego prezesa koncernu, Williama Li, a podał ją CnEVPost. Budynki (?) obsługujące samochody marki Firefly mają mieć prostszą strukturę, rozmiary zbliżone do typowego kontenera morskiego, oraz być wyposażone w opcję serwowania przekąsek czy napojów. Tymczasem stacje Nio / Onvo są całkiem pokaźne (ilustracja poniżej), ich pierwsze generacje wymagały obecności ludzkiego personelu i w związku z tym nie zawsze działały przez całą dobę.

Decyzja o niedopuszczeniu samochodów Firefly do sieci Nio / Onvo może mieć uzasadnienie biznesowe: nabywca tańszego samochodu nie będzie mógł dokonać taniego upgrade’u baterii, przy okazji podbierając akumulator posiadaczom najdroższych Nio. Ale może chodzić o coś więcej, na przykład o współpracę z innymi markami w celu zbudowania osobnej sieci dla Firefly i kooperantów z Chin. I wtedy stacje wymian Firefly mogłyby obsługiwać, dajmy na to, przyszłe generacje Volvo EX30 (Geely) czy GAC Aion (GAC), podczas gdy sieć Nio / Onvo zaspokajałaby potrzeby właścicieli droższych samochodów. Gwoli wyjaśnienia: Nio zawarło porozumienia dotyczące współpracy przy stacjach wymian i z Geely, i z GAC, i z FAW Group.

Pierwszy samochód marki Onvo („tańsze Nio”), Onvo L60, został zaprezentowany w maju 2024 roku. Model jest bezpośrednią konkurencją Tesli Model Y, jeszcze w tym roku ma trafić do Europy. Marka Firefly („najtańsze Nio”) powstała z myślą o Starym Kontynencie, jednak też zadebiutuje najpierw w Chinach, a do Europy zawita dopiero w 2025 roku. Ceny Firefly mają zaczynać się poniżej 30 000 euro, równowartości 129 000 złotych.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]