Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nio chwali się 50 milionami wymian baterii. Tylko 40 procent posiadaczy Nio wybiera ładowanie

Nio pochwaliło się, że przeprowadziło już w sumie 50 milionów wymian baterii, które dostarczyły kierowcom 2,62 miliardy kWh, co daje średnio 52,4 kWh na każdą operację. Wymiany baterii zamiast ładowania pozwoliły zaoszczędzić właścicielom samochodów rzekomo ponad 2,85 miliarda minut, średnio 57 minut na każdy poszczególny przypadek, co jest zaskakująco wysoką wartością – domyślamy się, że operator w sumarycznym czasie ładowań uwzględnił te szybkie i te wolniejsze, DC i AC.

Właściciele Nio wolą wymieniać baterie

Najciekawsza jest jednak inna miara: otóż Nio ujawnia, że nabywcy samochodów tej marki preferują raczej wymiany baterii (60 procent) niż ładowanie (40 procent). Tylko w Chinach do dyspozycji mają 2 464 stacje wymian, na których każdego dnia przeprowadzanych jest średnio 79 000 operacji. Do niedawna właściciele aut Nio z bateriami w abonamencie mogli przeprowadzić kilka wymian miesięcznie za darmo, w gratisie otrzymywali też energię. Aktualnie za darmo są jedna-dwie wymiany a za energię trzeba płacić, także w Europie.

Sieć stacji wymian baterii (granatowe kropki) i szybkich stacji ładowania (zielone kropki) Nio w Chinach (c) Nio

Oprócz sieci stacji wymian baterii Nio ma też swoją sieć szybkich stacji ładowania. Ich liczba jest zbliżona do liczby stacji wymian (2 306 vs 2 464), ale już przy autostradach jest ich prawie dwa razy mniej (420 vs 825). Oprócz tego operator dysponuje całkiem pokaźnym zbiorem ładowarek AC w miejscach docelowych (ang. destination charging). Dodajmy, że na stacjach DC samochody Nio rozpędzają się do maksymalnie 140 kW i trzymają tę moc do około 50 procent, więc w przypadku postojów na uzupełnianie energii przejście w przedziale 10 -> 50 procent trwa 13-17 minut (75 / 100 kWh).

Nio deklaruje, że wymiana baterii trwa 3 minuty, podczas gdy ładowanie trwa średnio 60 minut, stąd zaoszczędzone 57 minut, o których mówiliśmy na początku. W stosunku do tankowania jedna podmiana akumulatora pozwala na zaoszczędzenie średnio 406 juanów, równowartość 220 złotych, wylicza dalej operator (źródło). Ze stacji wymian możemy korzystać tylko wtedy, gdy nie kupiliśmy baterii na własność wraz z samochodem. Jeśli zdecydowaliśmy się na wynajem akumulatora, musimy opłacać go w ramach comiesięcznego abonamentu, ale w zamian możemy łatwo zwiększyć jego pojemność do 100 kWh. Na niektórych stacjach zaczęły się już też pojawiać najnowsze baterie z półstałym elektrolitem o pojemności 150 kWh.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version