Niemiecki Bundestag wprowadził w swojej wersji Ustawy o elektromobilności pewną znaczącą korektę. 1 czerwca 2017 roku przegłosowano, a od stycznia 2018 roku weszły w życie przepisy, które wymagają, żeby każda publicznie dostępna stacja ładowania posiadała wtyk CCS. Tymczasem takich złączy nie ma ani w europejskich Teslach, ani w ładowarkach Tesla Supercharger. To oznacza, że Tesla ma poważny problem.
Tesla Superchargers w Niemczech – Bundestag blokuje
Sytuacja jest skomplikowana: Tesla buduje stacje ładowania na prywatnych (własnych lub dzierżawionych) terenach, ale są one publicznie dostępne. A zatem, zgodnie z wprowadzoną 1 czerwca 2017 roku poprawką, powinny być one wyposażone w ładowarki obsługujące standard CSS Combo 2, który ma obowiązywać na terenie Niemiec (i Unii Europejskiej). W europejskich Superchargerach Tesla wykorzystuje jednak wtyki/gniazda Typu 2. Samochody nie posiadają w ogóle gniazd CCS.
Różnica między gniazdem Typu 2 (po lewej) i CCS Combo 2 (po prawej).
Wprowadzona w życie poprawka sprawia, że Tesla albo będzie instalować na swoich stacjach ładowarki z wtykiem Combo 2, albo też wstrzyma jakiekolwiek prace nad rozbudową stacji ładowania Tesla Superchargers w Niemczech.
> Akcja „Smog”: 6,7 procent samochodów na Mazowszu poważnie przekroczyło normy spalin
Niemieccy obywatele protestują
Efekt? Rozbudowa sieci Tesla Superchargers w Niemczech stanęła. Nie wiadomo też, jaki los spotka te lokalizacje, które już działają, a które będą podlegały ewentualnej modernizacji. Dlatego niemieccy obywatele postanowili złożyć w Bundestagu petycję. Podkreślają stymulującą rolę Tesli w promocji i rozwoju elektromobilności oraz jasno komunikują trudność, jaka wynika z wymuszonej konwersji stacji ładowania.
> Nissan Leaf vs Volkswagen e-Golf [FORUM] – co wybrać, który samochód lepszy?
W petycji pojawia się też sygnał, że przymus wyposażania stacji ładowania w urządzenia z wtykami CCS stoi w sprzeczności ze swobodą działalności gospodarczej. Ładowarki tego rodzaju w dobrych lokalizacjach sprawiłyby, że Tesla konkurowałaby sama ze sobą – to znaczy zachęcałaby właścicieli aut z gniazdem CCS do odwiedzania stacji ładowania Tesla Superchargers.
Petycja znajduje się tutaj.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|