Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

[Niektóre] Superchargery Tesli dostępne dla innych marek również we Włoszech. Centrum i południe Europy odstaje

Kolejny kraj, w którym Tesla zdecydowała się udostępnić Superchargery posiadaczom aut innych marek, to Włochy. W tej chwili na stacjach ładowania amerykańskiego operatora można uzupełnić energię w 15 europejskich krajach, od Finlandii, Norwegii i Szwecji poczynając, przez Danię, południowo-zachodnie Niemcy, Szwajcarię i Austrię, Holandię, Belgię, Luksemburg, Francję, Włochy, aż do Hiszpanii, Zjednoczonego Królestwa i Islandii.

Superchargery niedostępne tam, gdzie infrastruktura jest słaba

W olbrzymiej większości krajów Tesla użycza innym kierowcom tylko wybrane stacje ładowania. Jeśli państwo należy do grupy biedniejszych (np. Polska, Czechy) i wolniej kupuje auta z firmy Muska, to ma stosunkowo niewielką sieć Superchargerów, a te, siłą rzeczy, nie są udostępniane właścicielom aut innych marek. Tymczasem na północy i zachodzie Europy opóźnienia biorą się raczej z logistyki, jakichś testów, czy warto się otwierać. Korelacja z produktem krajowym brutto poszczególnych regionów jest uderzająca:

Właściciele aut innych marek płacą za energię na Superchargerach nieco więcej niż posiadacze Tesli. Mogą obniżyć stawki o kilkanaście procent, do poziomu cen, które obowiązują właścicieli Tesli, jeśli zdecydują się na wykupienie abonamentu kosztującego na zachodzie Europy 12,99 euro (równowartość 61,1 złotego) miesięcznie. Abonament ma jeszcze inną zaletę, której nie posiada konkurencyjne Ionity: da się go wygasić z miesiąca na miesiąc.

Europa jest dla Tesli poligonem doświadczalnym, gdy chodzi o możliwość generowania dodatkowych przychodów ze stacji ładowania. Wszystko dlatego, że ładowarki amerykańskiego operatora mają wtyki CCS2, które masowo stosowane są też przez innych producentów. Nie da się zatem wykluczyć, że to obserwacje ze Starego Kontynentu spowodowały, że Tesla zdecydowała się na otwarcie swojego standardu w Ameryce Północnej. Gdyby inne marki postanowiły pójść za rozwiązaniem firmy Muska, mogłaby ona zarabiać na Superchargerach bez konieczności ich modernizacji do CCS1.

Aktualna mapa Superchargerów Tesli TUTAJ, aktualna mapa punktów ładowania aut elektrycznych TUTAJ.

Tesla udostępniła we Włoszech wybrane kilkanaście Superchargerów posiadaczom aut innych marek (c) Tesla

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Exit mobile version