Mercedes ogłosił, że funkcja Plug & Charge (pol. Podłącz i Ładuj), która pozwala na uruchomienie procesu ładowania tuż po wpięciu ładowarki do portu, jest dostępna w modelach EQS, EQE, a będzie w hybrydach plug-in marki. BMW zapowiada podobne rozwiązanie, ale dopiero w połowie 2023 roku, dowiedział się niemiecki portal Electrive.
Plug & Charge stopniowo w kolejnych modelach
Technologia Plug & Charge sprawia, że uzupełnianie energii w dowolnym elektryku powinno wyglądać tak, jak to ma miejsce w Tesli: kierowca wjeżdża na stanowisko, podłącza przewód do gniazda i nic więcej go nie interesuje. Nie uruchamia aplikacji, nie macha kartami, nie czeka w deszczu na to, czy ładowarka zacznie działać, czy może jednak odmówi posłuszeństwa. W tej chwili w ten sposób funkcjonuje zaledwie kilka modeli: Porsche Taycan, Ford Mustang Mach-E, Audi e-tron GT – i to niemal wyłącznie na stacjach Ionity (w Niemczech także Aral Pulse).
Volkswagen zapowiada kompatybilność z Plug & Charge dzięki ID. Software 3.0. Mercedes ogłosił niedawno, że Plug & Charge już jest w Mercedesie EQS i EQE oraz że hybrydy plug-in C- i S-klasy staną się kompatybilne z Plug & Charge po aktualizacji online. Mercedes GLC obsługuje Plug & Charge bez dodatkowych update’ów software’u. Wszystkie wspomniane auta spod znaku trójramiennej gwiazdy współpracują z technologią w ramach oprogramowania Mercedes Me Charge.
Teraz BMW. Portal Electrive dowiedział się, że funkcja zacznie się pojawiać w autach BMW od połowy 2023 roku. W przeciwieństwie do pozostałych marek, marka z Bawarii chciałaby dać możliwość współpracy z Plug & Charge co najmniej pięciu różnym operatorom obsługiwanym z poziomu samochodu. Kierowca nie będzie się musiał zatem godzić na wysokie stawki producenta auta, lecz wybierze te, które będą dla niego najkorzystniejsze.
Plug & Charge funkcjonujące z więcej niż jednym operatorem to istotne założenie całego systemu. Aby je zrealizować, BMW chce wprowadzić kompatybilność ze standardami ISO 15118-2 i ISO 15118-20, a operator musi wymieniać informacje w ramach sieci Hubject eRoaming. Marka nie zdradziła, w których autach Plug & Charge pojawi się najpierw, zakładamy jednak, że będą to BMW iX, BMW i4 oraz BMW iX3.