Greenway Polska ma dziś 47 szybkich stacji ładowania samochodów elektrycznych, ale aż 13 z nich czeka na odbiór. Zgodnie z Ustawą o elektromobilności odebrać ma je Urząd Dozoru Technicznego, który jednak… nie wie, jak to zrobić – bo nie ma odpowiednich przepisów. Gdyby były, byłoby nieźle. Zobaczcie.

Stacje ładowania Greenway: obecne oraz czekające na odbiór

Na mapę Polski nanieśliśmy stacje ładowania obecnie działające (pomarańczowe) oraz urządzenia, które czekają na odbiór (szare). Gdyby Urząd Dozoru Technicznego zdecydował się na walkę o przepisy wykonawcze, już w te wakacje moglibyśmy mieć zabezpieczone następujące trasy:

  • cała autostrada A4 z zachodu na wschód,
  • Górny Śląsk – Warszawa – Mazury,
  • Górny Śląsk – Warszawa – Bydgoszcz,
  • Poznań – Legnica – Karkonosze.

Każdą dałoby się przejechać nawet Nissanem Leafem, Renault Zoe czy BMW i3 pierwszych generacji bez strachu o to, że staniemy w środku pola z rozładowaną baterią.

> Aktualna mapa stacji ładowania samochodów elektrycznych operatora Greenway [lipiec 2018] – najlepiej na A4 i A1

Blisko ideałowi: A4, nieźle: A1, fatalnie: A2

Na autostradzie A1 brakuje tak naprawdę jednej stacji ładowania w pobliżu granicy województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego, żeby zabezpieczona została trasa Cieszyn – Górny Śląsk – Łódź – Morze Bałtyckie.

Z dużych szlaków komunikacyjnych najbardziej niepokojąco wygląda autostrada A2. Nie ma na niej stacji ładowania od Warszawy aż do samiutkiego Poznania. Jedna ładowarka we Wrześni niewiele zmieni. Owszem, możemy zjechać do Łodzi, żeby uzupełnić brakującą energię, ale funkcjonujące dziś stacje ładowania są dokładnie po przeciwnej stronie miasta niż autostrada A2. Nawet nowa ładowarka w Shopin Łódź nie poprawia sytuacji – żeby z niej skorzystać, trzeba będzie nadrobić 29 kilometrów.

Oto jeszcze raz ta sama mapa, co na górze, ale już bez okręgów wskazujących zasięg:

Od redakcji: zaprezentowane mapy uwzględniają wyłącznie stacje Greenway Polska. Nie ma na nich pojedynczych ładowarek innych operatorów (np. Nissan / Rawicom), ponieważ zwykle znajdują się poza głównymi szlakami komunikacyjnymi albo w dużych miastach.

Ilustracje: opracowanie (c) www.elektrowoz.pl

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: