Lidl Polska złożył wniosek o dofinansowanie budowy stacji ładowania samochodów elektrycznych i uruchomił konkurs na dostawę 65 stacji ładowania, zauważył portal DlaHandlu.pl. Nowe punkty ładowania mają powstać w Zalasewie, Poznaniu, Luboniu, Łęczycy, Gdyni, Łebie, Starogardzie Gdańskim, Modlnicy, Krakowie (x2), Płocku, Swarzędzu i Legnicy.
Nowe stacje ładowania przy Lidlach. Już nie tylko Warszawa i Poznań
Z listy, do której dotarł portal DlaHandlu wynika, że modernizacji (=wyposażeniu w punkty ładowania) ulegnie 13 sklepów. Mamy zatem albo do czynienia z 65 punktami ładowania, albo z solidną rozbudową o stacje ładowania dotychczasowych 13 i nowych 13 placówek. Kto z nich korzystał, wie, że są one oblegane, co skłoniło sieć handlową do ograniczenia mocy (DC do 20 kW, AC do 22 kW) i czasu ładowania. Niewątpliwą zaletą lokalizacji jest fakt, że korzystanie z urządzeń jest darmowe, wymaga jedynie pobrania biletu parkingowego – co ciekawe, mieści się w nim ładowanie DC (1 godzina), ale już nie limit dla złącza AC (2 godziny).
Stacje ładowania przy Lidlach zostaną dofinansowane w ramach programu priorytetowego nr 6.4. Nie wiadomo, jak długo będą dostępne bezpłatnie. W Niemczech darmowe ładowarki przy Lidlach i Kauflandach (obie marki należą do tej samej sieci) stały się płatne 12 września 2022 roku. Odbyło się to jednak z korzyścią dla klientów, bo właściciel sklepów zdecydował się na udostępnienie urządzeń obsługujących moce do- i powyżej 150 kW.
Ceny przy niemieckich Lidlach i Kauflandach są rynkowe. Za 1 kWh energii zapłacimy 0,48 euro przy ładowarce o mocy do 149 kW oraz 0,65 euro przy ładowarce o mocy 150 kW i wyższej. W całej Europie sieć obejmuje kilka tysięcy punktów ładowania, ich stopniowa rozbudowa i komercjalizacja jest nieunikniona. Jak dowiedział się DlaHandlu, polski Kaufland pod koniec stycznia też ogłosił konkurs na dostawę, montaż i uruchomienie aż 94 stacji ładowania.
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: