BYD Han L to samochód zbudowany na platformie Super e, dzięki czemu na stacjach ładowania potrafi się rozpędzić nawet do 1 000 kW (1 MW!). Pewien Chińczyk kupił ten model i postanowił sprawdzić jego możliwości na publicznie dostępnej infrastrukturze. Podłączył się dwóch ładowarek równocześnie, przy czym każda oferowała w szczycie maksymalnie 240 kW. Udało mu się uzupełnić energię od 33 do 99 procent w 15 minut, od 30 do 100 procent przeszedł w 17:47 minuty, co jest rezultatem z najwyższej światowej półki.
BYD Han L przy publicznej ładowarce
Sytuacja jest ciekawa, mamy bowiem prawdopodobnie pierwszy przykład ładowania auta poza środowiskiem testowym producenta. Całości pikanterii dodaje fakt, że jest to prawdopodobnie pierwszy sprzedawany w Chinach samochód elektryczny z portem GB/T DC zgodnym ze specyfikacją GB/T 20234.3, która pozwala na osiągnięcie do 1 200 kW przy natężeniu wynoszącym maksymalnie 800 amperów (porównaj: CCS2 Phoenix Contact CharX 2nd gen), czyli nawet w przypadku elektryków z architekturą 400 V maksimum wyniosłoby 320 kW. Mimo tego jego właściciel musiał go podłączyć do aż dwóch ładowarek:
Zgodnie z nagraniem udostępnionym na profilu DriveGreenLiveGreen (poniżej), samochód o godz. 20.42 ma 33 procent baterii, podczas gdy 99 procent osiąga o godz. 20.57. W ciągu 15 minut udało się odzyskać 66 procent energii, od przejście od 30 do 100 procent trwało niemalże 18 minut. W świecie Zachodu podaje się czas dla przedziału 10 -> 80 procent, ilość energii jest taka sama (70 procent), ale krzywe ładowania mają to do siebie, że bywają lepsze na początku. Właściciel BYD-a Han L był pod wrażeniem, że przy 99 procent samochód nadal trzymał niemal 84 kW:
Someone just shared their first charging experience with the Han L—dual-gun fast charging.
30% to 100% in just 17 minutes, peaking at 447 kW using two 240 kW chargers.#HanL #BYD #DualGunCharging #EVlife $BYDDY #alwaysbecharging pic.twitter.com/aeijfdsrDh— DriveGreenLiveGreen (@DriveGreen80167) May 2, 2025
Z danych wyświetlonych na licznikach dowiemy się też, że BYD Han L ma 701 jednostek CLTC zasięgu, co odpowiada około 560 jednostkom WLTP. Zużycie energii wynoszące 15,1 kWh/100 km sprawia wrażenie bliższego wartościom realnym niż zasięg według chińskiej procedury CLTC. Pojemność baterii samochodu to 83,2 kWh, zbudowano ją w oparciu o ogniwa LFP. Z konkurentów energię od 10 do 80 procent w 18 minut uzupełniają tylko Hyundai Ioniq 5 i 6, Kia EV6 (wszystkie generacje), Audi e-tron GT oraz Porsche Taycan (obie generacje).